Консультації з питань публічних закупівель
Добрий день!
Нашою установою проведено відкриті торги по придбанню легкового автомобіля, після завершення торгів, оголошення переможця, підписання договору його завантаження в систему через 12 днів було з’ясовано, що на сайті відсутня інформація про накладання ЕЦП яке накладається після завантаження підписаного договору, ЕЦП накладалось у день завантаження договору в систему. Чому не спрацювала система, не зрозуміло. Нами було повторно накладено ЕЦП.
Станом на 09.04.2019р. переможець торгів виконав умови договору, поставив автомобіль, але казначейство відмовляється реєструвати договір та проводити оплату посилаючись на несвоєчасне накладання ЕЦП.
Торги по вказаному предмету закупівлі проведено у відповідності до чинного законодавства спираючись на такі принципи, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівлі, недискримінація учасника, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерної документації, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, скарг від учасників не надходило, переможця визнано системою, тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації договір підписаний та виконаний переможцем.
Просимо Вас прискорити надання роз’яснення щодо вирішення проблеми, в зв’язку з тим, що згідно чинного законодавства на реєстрацію автомобіля відведено 10 днів.
Дякуємо за розуміння.
Відповідь
У відділу освіти виникла потреба в закупівлі обладнання для їдалень, в яких треба готувати їжу для більш 700 осіб на заклад.
Згідно опису технічних характеристик та зразків обладнання, які свідчить про те, що дане обладнання з продуктивністю 600 кг на годину, вказаними габаритами, напругою, масою, відділом освіти визначено по необхідності закупівлі технологічне обладнання.
Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено оголошення на закупівлю товару За кодом CPV за ДК 021:2015 – 39310000-8 Обладнання для закладів громадського харчування (електрична м’ясорубка; духова шафа; електрична сковорода; електрична піч).
Згідно Акту перевірки ДАСУ: Встановлено порушення законодавства в частині визначення предмета закупівлі, а саме: закупівлю товару повинно було віднести до ДК 021:2015: 39710000-9 – «Побутова техніка».
Чи замовником було порушено пункт 18 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922 – VIII (із змінами) (далі – Закон) та пункту 1 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 №454.
Відповідь
Просимо надати роз’яснення щодо порядку проведення надпорогових закупівель, передбачених частиною 4 ст.10 Закону «Про публічні закупівлі» - відкритих торгів з публікацією англійською мовою, зокрема щодо строку для визначення наступного переможця, при умові що дійсний переможець відмовляється від укладання договору.
Відповідно до ч.3 ст.32 Закону у разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або неукладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Враховуючи, що процедурою відкритих торгів з публікацією англійською мовою передбачено пре-кваліфікацію і замовником вже розглянув тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначив відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій (аукціону), то у замовника немає інших критеріїв для розгляду пропозицій крім ціни, яка вже зафіксована електронною системою, та йому не потрібен час для «розгляду» наступної пропозиції.
Чи означає це, що у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, у відкритих торгах з публікацією англійською мовою замовник ОДНОЧАСНО визначає наступного переможця серед учасників, які вже фактично визначені електронною системою.
Просимо не надавати посилання на листи від 05.08.2016 № 3302-06/24704-06 “Щодо розгляду тендерних пропозицій учасників процедур закупівель, очікувана вартість яких перевищує вартісні межі, встановлені в частині четвертій статті 10 Закону” та від 16.11.2017 № 3304-06/41825-06 "Щодо надання узагальнених рекомендацій для складання тендерної документації”, оскільки вони не містять запитуваної інформації, а просимо надати відповідь на запитання:
-якщо, на думку Мінекономрозвитку, Законом не встановлено строку щодо визначення переможця у разі оприлюднення оголошення про проведення закупівлі відповідно до норм ч.4 ст.10 Закону, то чи означає це, що у разі відхилення тендерної пропозиції переможця з підстав зазначених в Законі замовник ОДНОЧАСНО визначає наступного переможця серед учасників, які вже фактично визначені електронною системою.
Відповідь
Нами було проведено 2 процедури закупівель (вільні торги) щодо предмету закупівлі електроенергії , які не відбулися внаслідок недостатньої кількості учасників.Предмет закупівлі - самі кВт*год, без розподілу, щоб не суперечити суті закупівель. 1) Чи маємо ми право провести переговорну процедуру з постачальником універсальної послуги (кВт*год+розподіл)? 2) Чи можна вже під час самої переговорної процедури змінити кількість і очікувану суму та чи не відтермінує ця зміна в річному плані і закупівлі граничний строк підписання договора (наприклад, опублікували оголошення 10го числа, 5 днів оскарження, слідуючі 15 днів на підписання(тобто 20 днів з дня публікації наміру укласти договір), 25го числа змінилася сума річних асигнувань і прийшлось зменшити суму закупівлі)?
Відповідь
Приватне підприємство «Виробничо-комерційна фірма «Квант-Юг» (далі – ПП «ВКФ «Квант-Юг») , як учасник у процедурі допорогових закупівель оголошених Комунальним підприємством "Голопристанська центральна районна лікарня" ( далі - Замовник торгів ) по закупівлі відповідно до класифікатора: ДК 021-2015 "Єдиний закупівельний словник” ДК 021:2015: 24450000-3 Агрохімічна продукція (24455000-8 Дезинфекційні засоби) № UA-2019-02-14-002492-b від 14.02.2019 року , оприлюдненого через систему електронних закупівель «ProZorro» на веб-порталі Уповноваженого органу ( https://prozorro.gov.ua) просить надати роз’яснення щодо правомірності дій тендерного комітету Замовника торгів .
Згідно до Наказу ДП “Зовнішторгвидав України вiд 13.04.2016 N 35 “Про затвердження Порядку здійснення допорогових закупівель”(із змінами згідно з Наказом №49 від 20.06.2017 р. Державного підприємства Прозорро ) ( далі – Порядок) цей Порядок розроблено на підставі абзацу 4 частини 1 статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон).
Аукціон завершився 25-го лютого 2019 годин о 12:20 годин .
За станом на 06.03.2019 року Замовником торгів по цій процедурі закупівлі не прийнято та не оприлюднено рішення щодо відповідності нашої пропозиції або пропозицій інших учасників вимогам, зазначеним у період оголошення Закупівлі.
Відповідно до 6.Порядку ( Оголошення Закупівлі, період уточнень та подання пропозицій ):
6.1. Закупівлі проводяться з метою відбору постачальників товарів, виконавців робіт і надавачів послуг для потреб Замовника та укладення з ними відповідних договорів.
6.2. Під час здійснення Закупівель Замовники повинні дотримуватися таких принципів здійснення закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до п.9. Порядку ( Кваліфікація, визначення переможця та завершення Закупівлі ):
9.1. Замовник розглядає Учасника, який надав за результатами Аукціону найнижчу пропозицію, та приймає рішення щодо відповідності пропозиції вимогам, зазначеним у період оголошення Закупівлі.
9.2. У разі дискваліфікації Учасника, який запропонував найменшу ціну, Замовник публікує в Системі скан-копію документа з відповідним аргументованим рішенням.
Виключними підставами дискваліфікації є:
пропозиція Учасника, який запропонував найменшу ціну, не відповідає умовам Закупівлі;
Учасник, який запропонував найменшу ціну, відмовився від підписання договору.
При цьому протиправні дії Замовника, що полягають у не оприлюдненні через систему електронних закупівель «ProZorro» на веб-порталі Уповноваженого органу , щодо відповідності пропозиції вимогам, зазначеним у період оголошення Закупівлі призвели до дискримінації учасників і неможливості нас , як учасника торгів планувати та вести свою господарську діяльність , чим ущемлені наші законні права та інтереси.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 3 Закону , а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип об’єктивної та неупередженої оцінки;
- принцип недискримінації учасників.
З метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси ПП «ВКФ «Квант-Юг» ,- ПП «ВКФ «Квант-Юг» просить Вас надати роз’яснення щодо :
- правомірності правомірності або не правомірності дій Замовника торгів в означеній процедурі закупівлі;
- відповідальності тендерного комітету Замовника згідно чинного законодавства України.
Відповідь