Консультації з питань публічних закупівель
Чи правомірно замовник закупівлі вимагає від переможця процедури, довідку про відсутність заборгованості по сплаті платежів (недоїмки з податків) до бюджетів, з "мокрою" печаткою податкового органу?
Чи достатньо електронної версії такої довідки податкового органу ( де зазначено номер і дата) ?
Відповідь
Чи може комунальне некомерційне підприємство провести тендер на закупівлю послуг за власні кошти, з укладенням договору на строк більше одного року?
Відповідь
Прошу надати консультацію за наступним питанням.
Згідно ч.3 ст.7 ЗУ "Про публічні закупівлі" Банки під час оплати за договорами про закупівлю перевіряють наявність звіту про результати проведення закупівлі шляхом його перегляду в електронній системі закупівель. У разі відсутності звіту про результати проведення закупівлі платіжне доручення вважається оформленим неналежним чином.
Стаття 3 визначає сферу застосування Закону.
Питання: чи підпадає під контроль Банків закупівлі Замовників на суму до 50 тис.грн, що передбачає обов'язок банків перевіряти звіт про результати проведення закупівлі шляхом його перегляду в електронній системі?
Відповідь
У відповідності до п. 13 ч. 1 ст. 9 Закон України «Про публічні закупівлі» ПАТ «Черкасиобленерго» звертається до Мінекономіки для надання безоплатної, обгрунтованої консультацій рекомендаційного характеру з питань закупівель.
ПАТ «Черкасиобленерго» здійснює розподіл електричної енергії в межах закріпленої території Черкаської області, виконує функції, має права і обов’язки Оператора системи розподілу на підставі отриманої ліцензії на провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії на підставі Постанови НКРЕКП № 1447 від 16.11.2018 року.
Відповідно до пункту 1.1.2. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2020 №312 технологічні витрати електричної енергії на транспортування електричної енергії електричними мережами (технологічні витрати електричної енергії) - це сума втрат електричної енергії в елементах мереж, витрат електричної енергії на власні потреби підстанцій та витрат електричної енергії на плавлення ожеледі.
Пунктом 4 частини 2 статті 66 Закону України «Про ринок електричної енергії», оператор системи передачі та оператори систем розподілу мають право купувати електричну енергію за двосторонніми договорами з метою компенсації технологічних витрат електричної енергії на її передачу та розподіл електричними мережами відповідно, крім обсягів, які з цією метою відповідно до норм цього Закону підлягають обов`язковій купівлі на ринку «на добу наперед». Обсяги, які підлягають обов’язковій купівлі на ринку на ринку «на добу наперед» передбачені Постановою НКРЕКП №2896 від 17.12.2019 року.
ПАТ «Черкасиобленерго» є Замовником у відповідності до вимог пункту 4 частини 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою цієї статті, та відповідають хоча б одній з таких ознак: органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування або іншим замовникам належить частка у статутному капіталі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи та/або суб’єкта господарювання.
В той же час частиною 6 статті 3 Закон України «Про публічні закупівлі» визначені випадки, коли дія Закону України «Про публічні закупівлі» не застосовується при закупівлі товарів (робіт, послуг) замовниками, визначеними у пункті 4 частини 1 статті 2 Закону.
Враховуючи вищевикладене, прошу надати роз’яснення:
1. Чи може ПАТ «Черкасиобленерго», як замовник в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», здійснювати закупівлю електричної енергії з метою компенсації технологічних витрат електричної енергії на її розподіл електричними мережами (крім обсягів, що підлягають обов’язковій купівлі на ринду «на добу наперед») шляхом укладення прямих двосторонніх договорів або укладення двосторонніх договорів на Товарній біржі «Українська енергетична біржа» без проведення тендерної процедури закупівлі?
Відповідь
Уважно вивчивши роз'яснення Мінекономіки №3323-04/42505-06 від 27.06.2022 року щодо змін, внесених до порядку закупівель у період воєнного стану, а саме питання про відмінності застосування спрощеної закупівлі згідно з постановою №169 в якому не зазначено, що однією з відмінностей є створення та публікація річного плану.
на сайті Прозорро у розділі Інфобокс міститься інформація: "В разі проведення спрощеної закупівлі за Постановою № 169 така закупівля не вноситься у річний план закупівель. Так само закупівля не вноситься до річного плану і в разі проведення запиту ціни пропозиції по Постанові № 169.
При цьому замовнику необхідно своїм рішенням затвердити перелік та об’єми того, що буде закуповуватись за Постановою №169. Перелік може змінюватись ".
Прошу Вас висловити свою позицію стосовно зазначеного питання.
Заздалегідь вдячна.
Відповідь