|
04.04.2017
|
Запитання
Тема:
Оприлюднення інформації про закупівлю
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня!
Наша компанія є офіційним представником компанії Carl Zeiss GmbH, Німеччина, відомого виробника оптичних, лазерних скануючих, електронних та іонних мікроскопів. Більше 10 років ми маємо честь поставляти, вводити в експлуатацію, проводити гарантійне та постгарантійне обслуговування вищеназваного обладнання для установ та підприємств різних галузей України.
Нажаль, при підготовці тендерних пропозицій ми зіткнулися з чисельними зловживаннями посадових осіб Державного науково-дослідницького експертно-криміналістичного центру МВС України (далі – Замовник), які на нашу думку суперечать принципам проведенням Публічних закупівель.
Суть проблеми полягає в тому, що Замовником одночасно оголошується декілька процедур закупівель, які мають однакову назву, бюджет, технічне завдання, кількість одиниць обладнання, що закуповується. Замовник проводить чи відміняє одну з таких процедур на свій розсуд не пояснюючи та не попереджаючи учасників.
Наприклад відкриті торги:
1. № огол. 086469 № ВДЗ 58(25.03.2016), 25.03.16
Предмет: код 26.51.6 (38515100-9) - інструменти та прилади вимірювальні, контрольні та випробовувальні, інші (Інструменти та прилади вимірювальні, контрольні та випробовувальні, інші (Поляризаційні мікроскопи, код ДК 021:2015 – 38515100-9; обладнання для дослідження мікрооб’єктів методами оптичної мікроскопії з метою виявлення діагностичних та ідентифікаційних ознак, а також проведення підготовки проб, 26.51.61-00.00)) - 1 комплект
Очікувана вартість закупівлі: 8300000 (вісім мільйонів триста тисяч) грн.
ОГОЛОШЕННЯ ОПУБЛІКОВАНО – ПРОТЕ ТОРГИ НЕ ВІДБУЛИСЬ.
2. № огол. 086568 № ВДЗ 58(25.03.2016), 25.03.16
Предмет: код 26.70.2 (38515100-9) - прилади оптичні, інші, та їхні частини (Прилади оптичні, інші, та їхні частини (Поляризаційні мікроскопи, код ДК 021:2015 – 38515100-9; обладнання для дослідження мікрооб’єктів методами оптичної мікроскопії з метою виявлення діагностичних та ідентифікаційних ознак, а також проведення підготовки проб, 26.70.22-70.00)) - 1 комплект
Очікувана вартість закупівлі: 8300000 (вісім мільйонів триста тисяч) грн.
Відбулись Інформація про акцепт:№122863, "ВДЗ" №98(25.05.2016) від 25.05.2016р.
Інформація про те, що торги за № огол. 086568 № ВДЗ 58(25.03.2016), 25.03.16 не відбудуться, не була оприлюднена Замовником ні під час проведення тендера, ні зараз.
«07» березня 2017 Замовником було оголошено процедуру відкритих торгів з публікацією англ.мовою, на закупівлю:
Ідентифікатор закупівлі: UA-2017-03-07-000263-c
Очікувана вартість: 14`080`000.00 грн
Ідентифікатор закупівлі: UA-2017-03-07-000481-a
Очікувана вартість: 24`667`500.00 грн
Ідентифікатор закупівлі: UA-2017-03-07-000249-c
Очікувана вартість: 4`702`500.00 грн
Процедури було заблоковано у зв’язку зі скаргами направленими в АМКУ, у зв’язку з встановленням Замовником дискримінаційних умов в тендерній документації (скарги зареєстровано 31.03.2017р)
Проте, 03.04.2017р, Замовником на підставі внесених змін до річних планів закупівель (03.04.2017р),
було оголошено закупівлі того ж обладнання, з тими ж технічними характеристиками та в тій самій кількості:
• Ідентифікатор закупівлі: UA-2017-04-03-002195-b
Очікувана вартість: 14`080`000.00 грн
• Ідентифікатор закупівлі: UA-2017-04-03-000676-a
Очікувана вартість: 4`702`500.00 грн
• Ідентифікатор закупівлі: UA-2017-04-03-000672-c
Очікувана вартість: 24`667`500.00 грн
Оголошення можна назвати близнюками, адже навіть документація та вимоги є аналогічними.
Зважаючи на постійні відміни та внесення змін у річні плани закупівель, Замовник штучно унеможливлює прозоре проведення закупівель. Такі дії обмежують добросовісну конкуренцію серед учасників та призводять до непрозорої цінової політики з боку постачальників продукції та неефективного використання бюджетних коштів .
Просимо вказати на наявність порушень діях Замовника та надати роз’яснення щодо можливості оскарження таких дій.
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Водночас зазначаємо, що питання планування закупівель розглянуто в листі від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06 “Щодо планування закупівель” розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням: http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&pageNumber=5&fCtx=inName&fSort=date&fSdir=desc.
Ураховуючи зазначене, та виходячи зі змісту статей 4 та 11 Закону, планування закупівель, зокрема складання та затвердження річного плану, внесення змін до річного плану належить до функцій тендерного комітету або уповноваженої особи. При цьому, оскільки законодавством не визначені та не обмежені періодичність і характер таких змін, то замовник може вносити зміни до річного плану закупівель відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі в залежності від конкретних випадків.
Разом з тим Закон не містить обмежень щодо проведення протягом року декількох процедур закупівель за однаковим предметом закупівлі, запланованим у річному плані, за умови що вартість кожного такого предмета дорівнює або перевищує межі, встановлені у статті 2 Закону.
При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 3 Закону.
У свою чергу, виходячи зі змісту пункту 27 частини першої статті 1 Закону, фізична чи юридична особа з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право подати скаргу до органу оскарження, керуючись статтею 18 Закону.
Повідомляємо, що питання оскарження закупівель висвітлено в листі від 02.08.2016 № 3302-06/24156-06 “Щодо оскарження, здійснення контролю та моніторингу закупівель”, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням: http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&pageNumber=6&fCtx=inName&fSort=date&fSdir=desc.
Разом з тим повідомляємо, що ураховуючи частину другу статті 19 Конституції України, та відповідно до норм Закону, Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459, до компетенції Мінекономрозвитку не належить визначення правомірності дій в конкретних випдаках.
|
|
30.03.2017
|
Запитання
Тема:
Переговорна процедура закупівлі
|
Розширений перегляд
|
|
Чи може замовник об'явити закупівлю (багатолотову) та не об'являючи цю закупівлю такою, що не відбулася, об'явити за окремими частинами цієї закупівлі окремі більш дрібні процедури закупівлі?
Виявляється, що на одне бюджетне призначення замовник оголосив 2 або, навіть, 3 активні процедури закупівлі. Такі дії, на нашу думку, пов'язані з небажанням замовника укладати договір з переможцем та бажанням просунути своїх постачальників.
Приклад 1: Військова частина 1471 оголосила закупівлю яловичини замороженої UA-2017-03-23-000749-c та через декілька днів оголосила кілька більш дрібних складових частин лотів закупівлі UA-2017-03-23-000749-c, а саме:
1) UA-2017-03-29-001012-b
2) UA-2017-03-29-000272-a
3) UA-2017-03-29-000400-a
4) UA-2017-03-29-000400-a
5) UA-2017-03-29-000401-a
6) UA-2017-03-29-000487-c
Аналогічна ситуація із закупівлею риби замороженої UA-2017-03-23-000480-a. Та це при тому, що є ще більша закупівля риби замороженої UA-2017-02-01-000774-a, яка знаходиться на етапі кваліфікації та стосується всього того об'єму риби та місць поставки, які Військова частина 1471 оголошувала в подальшому.
Приклад № 2: Військова частина 1498 оголосила закупівлю яловичини замороженої UA-2017-03-20-000712-a на 28 лотів. Через деякий час оголошуються 28 окремих закупівель які ідентичні з 28 лотами закупівлі UA-2017-03-20-000712-a.
Та ж ситуація із закупівлею риби замороженої UA-2017-03-20-000765-c.
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Водночас зазначаємо, що питання планування закупівель розглянуто в листі від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06 “Щодо планування закупівель” розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням: http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&pageNumber=5&fCtx=inName&fSort=date&fSdir=desc.
Ураховуючи зазначене, та виходячи зі змісту статей 4 та 11 Закону, планування закупівель, зокрема складання та затвердження річного плану, внесення змін до річного плану належить до функцій тендерного комітету або уповноваженої особи. При цьому, оскільки законодавством не визначені та не обмежені періодичність і характер таких змін, то замовник може вносити зміни до річного плану закупівель відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі в залежності від конкретних випадків.
Разом з тим Закон не містить обмежень щодо проведення протягом року декількох процедур закупівель за однаковим предметом закупівлі, запланованим у річному плані, за умови що вартість кожного такого предмета дорівнює або перевищує межі, встановлені у статті 2 Закону.
При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 3 Закону.
У свою чергу, виходячи зі змісту пункту 27 частини першої статті 1 Закону фізична чи юридична особа з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право подати скаргу до органу оскарження, керуючись статтею 18 Закону.
Повідомляємо, що питання оскарження закупівель висвітлено в листі від 02.08.2016 № 3302-06/24156-06 “Щодо оскарження, здійснення контролю та моніторингу закупівель” розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням : http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&pageNumber=6&fCtx=inName&fSort=date&fSdir=desc.
|
|
20.03.2017
|
Запитання
Тема:
Відкриті торги
|
Розширений перегляд
|
|
Двічі проводились відкриті торги, які не відбулися з різних причин. За цей період потреба у наданні послуг була нагальна. Ці послуги надавались ПП без договору. Чи може замовник прописати в тендерній документації відкритих торгів і в умовах проекту договору таку умову, що зобов'язання, які виникли до моменту укладення договору, будуть виконані сторонами у повному обсязі. В сумі предмету закупівлі і в річному плані буде передбачено ці видатки? Чи можливе інше вирішення питання?Дякую
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що на аналогічне за змістом питання надано відповідь у запиті 91/2016, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням: http://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=afaabe9f-3ed2-4fa3-9e57-f768e2207f97&lang=uk-UA.
|
|
15.03.2017
|
Запитання
Тема:
Відкриті торги
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня, підкажіть, будь ласка, якщо відкриті торгі по лотах не відбулися один раз, чи може тендерний комітет, під час оголошення повторних торгів, вносити зміни в тендерну документацію (розбивати по нових лотах, зменщувати кількість медикаментів)?. Якщо буде внесено зміни, третій раз лікарні можна буде проводити переговорну процедуру, чи це буде вважатися, що торги оголошено перший раз?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на аналогічне питання міститься за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=b8d5dd3d-c4e9-4b63-8a35-6337d64e03ea&lang=uk-UA
|
|
20.02.2017
|
Запитання
Тема:
Відкриті торги
|
Розширений перегляд
|
|
предмет закупівлі - послуги з харчування пацієнтів. На початку лютого розпочата процедура відкритих торгів. Для забезпечення харчуванням на термін проведення процедури укладена додаткова угода на 20% до тендерного договору 2016 року, строком дії по 28.02.2017р. Відкриті торги не відбулися - не подано жодної пропозиції, плануємо оголосити другі торги, але строк проведення процедури 30 днів. Яким чином забезпечити харчування пацієнтів з 01.03.2017 та до завершення процедури? Чи можна укласти прямий договір за місячною потребою, для забезпечення харчуванням на термін проведення нової процедури?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
При цьому інформація щодо планування закупівель міститься в листі від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06, розміщеному на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель, за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&pageNumber=4&fCtx=inName&fSort=date&fSdir=desc
|