|
24.07.2019
|
Запитання
Тема:
Тендерна документація
|
Розширений перегляд
|
|
Чи зобов'язаний Замовник в тендерній документації вимагати від Учасника надання Статуту в складі тендерної пропозиції?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Разом з тим тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (частина третя статті 22 Закону).
При цьому варто зазначити, що відповідно до частини четвертої статті 16 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Поряд з цим повідомляємо, що на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=41825-06 розміщено лист від 16.11.2017 № 3304-06/41825-06 “Щодо надання узагальнених рекомендацій для складання тендерної документації”.
При цьому узагальнені рекомендації для складання тендерної документації доступні на інформаційному ресурсі infobox.prozorro.org за посиланням http://infobox.prozorro.org/knowledge-base/view/898?q=
Ураховуючи викладене, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Крім того, інформуємо, що питання дотримання принципів закупівель також розглянуто в листі від 01.04.2019 № 3304-04/13647-06 "Щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель”, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=13647-06
|
|
23.07.2019
|
Запитання
Тема:
Оскарження процедур закупівель
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня. Поясніть, будь-ласка, чому при оскаржені рішення про укладання договору по одному/декількох лотах в мультилотовій закупівлі, вона блокується по всім лотам, а подаються пропозиції, відміняється процедура, проводиться оцінка та укладається договір по кожному лоту окремо? Чи є це правомірним та логічним, якщо враховувати, що по кожному лоту можуть бути подані пропозиції зовсім різними учасниками?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що на аналогічне за змістом питання надано відповідь у запиті 531/2017, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням: http://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=b1b8e1e3-fc0c-4ce4-bd5e-2b851018d80a&lang=uk-UA
|
|
23.07.2019
|
Запитання
Тема:
Допорогові закупівлі
|
Розширений перегляд
|
|
чи необхідно під час проведення закупівлі палива вимагати від постачальника надання ліцензії на постачання палива (бензин) у вигляді довірчих документів (талони пластикові, паперові або паливні скретч-картки), адже під час такої реалізації пальне фізично не передається, заправка автомобілів здійснюється на автозаправочних станціях
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Водночас разі здійсненні закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору з використанням електронної системи закупівель (далі – система), застосовується Інструкція про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, затверджений наказом Державного підприємства “ПРОЗОРРО” від 19.03.2019 № 10 (далі – Інструкція).
У свою чергу, виходячи зі змісту абзацу десятого пункту 2 Інструкції, під час проведення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою відповідних вартісних меж, встановлених в частині першій статті 2 Закону, з використанням системи, замовником визначаються вимоги до предмета закупівлі, кваліфікаційні критерії, проект договору, а також інша інформація, яку замовник вважає за потрібне зазначити.
Ураховуючи викладене, зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим в оголошенні про проведення закупівлі, вартість якої є меншою відповідних вартісних меж, встановлених в частині першій статті 2 Закону, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
|
|
23.07.2019
|
Запитання
Тема:
Планування закупівель
|
Розширений перегляд
|
|
В додатку до річного плану закупівель на 2019 рік замовника процедури закупівлі передбачені кошти на проведення послуг з ремонту і технічного обслуговування приладів із загального фонду ДБ-ту у сумі 173 тис.грн. У липні 2019 року виділено додаткові кошти по цьому коду із спеціального фонду ДБ-ту у сумі 1999000 грн. Питання :
1. чи повинні бути внесені зміни до річного плану закупівель в частині об`єднання (сумування) сум загального та спеціального фонду?
2.У разі проведення діагностики приладу до отримання додаткових коштів без процедури відкритих торгів за кошти ЗФ (на суму 2000 грн.) а фактично проведених (договір та акт виконаних робіт) вже після отримання додаткових коштів СФ які дії Замовника?Чи буде розцінена ця операція як уникнення від процедури відкритих торгів?Якщо так, яким чином можна її виправити?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Разом з тим частиною першою статті 4 Закону передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану. Форма внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, періодичність і характер таких змін законодавством не визначені та не обмежені.
При цьому складання річного плану та внесення до нього змін, є передумовою здійснення процедур закупівель, визначених Законом та передує їх проведенню.
Таким чином, орієнтовний початок проведення процедури закупівлі, очікувана вартість предмета закупівлі у річному плані зазначається на момент, що передує проведенню відповідної процедури закупівлі та не потребує коригування за результатами здійснення такої процедури закупівлі.
Водночас питання планування закупівель розглянуто в листах від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06 “Щодо планування закупівель” та від 28.12.2017 № 3304-06/48844-06 “Щодо передумов здійснення закупівель”, розміщених на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель відповідно за посиланнями http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=29640-06 та http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=48844-06
|
|
22.07.2019
|
Запитання
Тема:
Переговорна процедура закупівлі
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня,Було опубліковано переговорну процедуру так як двічі не відбулися торги за відсутністю учасників,під час публікації процедури в систему завантажено протокол переговорів,але не завантажено повідомлення про намір укласти договір хоча учаснику відправлено поштою це повідомлення.Як правильно відповісти аудит службі на дане питання.
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Порядок проведення переговорної процедури закупівлі визначений статтею 35 Закону. Використання замовником переговорної процедури закупівлі передбачає проведення переговорів з учасником (учасниками) за результатами яких замовник приймає рішення про намір укласти договір.
При цьому у разі застосування переговорної процедури закупівлі замовник до прийняття рішення про намір укласти договір може внести в електронну систему закупівель загальну інформацію щодо проведення зазначеної процедури (умова та обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, вид предмету закупівлі (товари, послуги чи роботи), код предмета закупівлі, конкретну назва предмета закупівлі, інформацію про кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг, місце поставки товарів або виконання робіт чи надання послуг, строк поставки, та іншу інформацію, яку замовник бажає зазначити), а також завантажити протокол проведення переговорів з учасником (учасниками). Зазначена інформація є доступною для перегляду лише через автоматизоване робоче місце замовника та у разі потреби може бути видалена замовником.
Поряд з цим відповідно до частини третьої статті 39 Закону за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) замовник приймає рішення про намір укласти договір. Повідомлення про намір укласти договір обов'язково безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу протягом одного дня після прийняття рішення.
Форму повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури затверджено наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 “Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель” (далі – Наказ).
При цьому відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі (далі – Порядок), затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 18.03.2016 № 477, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом її внесення та заповнення в електронному вигляді через автоматизоване робоче місце замовника.
У свою чергу, виходячи зі змісту пункту 2 Наказу, заповнення форм документів у сфері публічних закупівель здійснюється шляхом унесення в їх обов'язкові поля наявної інформації в електронній системі закупівель. Після внесення усієї обов'язкової інформації, передбаченої формою документа та накладення на неї кваліфікованого електронного підпису посадової особи електронною системою закупівель автоматично створюється документ, який у разі потреби може бути роздрукований.
При цьому відповідно до пункту 10 Порядку розміщенням/оприлюдненням інформації вважається її наявність в електронній системі закупівель в інтерактивному режимі реального часу.
Таким чином Законом встановлено імперативну норму щодо обов'язкового оприлюднення повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом, за формою, затвердженою Наказом.
Водночас перелік підстав для відміни переговорної процедури закупівлі визначено частиною четвертою статті 35 Закону та є вичерпним.
|