- Cемінари для бізнесу: Операції в Україні, що фінансуються Світовим банком і Цільовим фондом URTF
- Інформація про реформу публічних закупівель
- Інформаційний ресурс
- Політика
- Міжнародна діяльність
- Консультації з питань закупівель
- Нормативно-правові акти
- Професіоналізація
- Аналітика та методологія
- Результати моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва
- Методології щодо особливостей закупівель
- Огляд закупівельної практики на основі дослідження конкурентних процедур закупівель за участю нерезидентів
- Державні закупівлі (Архів)
- Оприлюднення роз’яснень
- Роз’яснення стосовно застосування законодавства у сфері державних закупівель
- Звіти
- Нормативно-правові акти
- Листи інформативного характеру
- Листи-повідомлення щодо здійснення моніторингу державних закупівель
- Висновки за результатами здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель
Запит від Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія Агронафтохім" | ||||
Тема: | Предмет закупівлі | |||
Тема розширена: | Можлива участь у торгах учасників, що пропонують продукцію, до виробника якої застосовано обмежувальні заходи. Заходи застосовані відповідно до Рішення РНБО від 16.09.16 "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів(санкцій)", а саме до юридичної особи згідно з додатком 4 № 36, вид обмежувального заходу - обмеження торговельних операцій. | |||
Суть питання: |
ТОВ «Компанія Агронафтохім» прийняла участь в тендері, оголошеному Акціонерним товариством «Укртрансгаз» Філія управління магістральних газопроводів «Прикарпаттрансгаз» «02» квітня 2019 року (ідентифікатор закупівлі: UA-2019-04-02-001756-b, закупівля на prozorro.gov.ua) на поставку Одоранту (ДК 021:2015: 24320000-3 Основні органічні хімічні речовини) в кількості 40 тонн. Публічне посилання на закупівлю: https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2019-04-02-001756-b. Згідно Протоколу розгляду тендерних пропозицій № 57 – р-вдх. від 08.05.2019 р. Компанію було дискваліфіковано у зв’язку з тим, що виробник продукції – ТОВ «Газпром переробка» знаходиться у Додатку 2 Рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» від 02.05.2018 (далі – Рішення РНБО від 02.05.2018), введеного в дію Указом Президента України від 14 травня 2018 року № 126/2018 (п. 520 Додатку №2). 1. ТОВ «Компанія Агронафтохім» придбає продукцію, виробником якої є ТОВ «Газпром переробка», не у виробника продукції, а у нерезидента, країна знаходження якого Австрія, тобто не Російська Федерація. 2. Згідно до Рішення РНБО від 02.05.2018 до ТОВ «Газпром переробка» терміном на три роки застосовано наступні санкції: 1) блокування активів – тимчасове обмеження права особи користуватися та розпоряджатися належним їй майном; 2) обмеження торговельних операцій; 3) запобігання виведенню капіталів за межі України. Санкція у вигляді заборони здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно Законом, що передбачено п. 10 ч. 1 ст. 4 Закону №1644 до виробника продукції – ТОВ «Газпром переробка» не застосовується. 3. Постанова Кабінету Міністрів України «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» від 30.12.2015 № 1147 (далі – постанова №1147) містить перелік товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації. Запропонований ТОВ «Компанія Агронафтохім» товар, який відповідає предмету закупівлі, відсутній у переліку товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації. Товар ввозився на територію України та проходив митне очищення без будь-яких проблем. Враховуючи вищевикладене, зважаючи на те, що чинним законодавством та Законом №1644 не надано чіткого формулювання терміну «обмеження торговельних операцій» просимо надати консультацію стосовно наступного: 1. Чи є правомірними дії Акціонерного товариства «Укртрансгаз» Філія управління магістральних газопроводів «Прикарпаттрансгаз» стосовно дискваліфікації ТОВ «Компанія Агронафтохім» у даному випадку. 2. Чи відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» пропозиція товару, виробником якого є юридична особа – резидент Російської Федерації, за умови що: - товар учасником публічних закупівель придбається не у безпосереднього виробника та не у резидента Російської Федерації; - до виробника товару застосовано санкції у вигляді обмеження торговельних операцій; санкції щодо заборони здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг до виробника не застосовані; - товар не міститься в переліку товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації згідно до Постанови №1147. |
|||
Додаткові матеріали: | ||||
Відповідь на запит 431/2019 | ||||
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Водночас повідомляємо, що на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель, за посиланнями розміщено листи від 24.11.2016 № 3302-06/38090-06, від 07.06.2017 № 3304-06/18970-06, від 07.09.2018 № 3304-04/39245-06, від 10.04.2019 № 3304-04/15309-06 “Щодо застосування санкцій”. При цьому Мінекономрозвитку, як Уповноважений орган, здійснює регулювання та координацію у сфері закупівель у межах повноважень, визначених статтею 8 Закону, та не має правових підстав встановлювати правомірність дій замовника у конкретних випадках. Водночас контроль у сфері закупівель здійснюють органи, визначені у статті 7 Закону, якою встановлено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснює контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією, цим Законом та іншими законами України. Антимонопольний комітет України та Рахункова палата здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. |
||||
Відповідь надано: | Департаментом сфери публічних закупівель та конкурентної політики Міністерства економіки України | |||
Теги: | Предмет закупівлі | |||
|
Інформаційні ресурси
Повідом про корупцію |
Розрахунок середньоринкової вартості автомобілів |
Бази даних у сфері технічного регулювання; |
Єдиний державний портал адміністратівніх послуг |
Державні закупівлі |
Міністерство економіки України |
01008, Україна, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2 |