Міністерство економіки України -> Про Міністерство -> Пам’ятка для туристів

Міністерство економіки України

Пам’ятка для туристів
04.06.2019 | 11:59 | Департамент туризму та курортів

Шановні туристи!

До початку подорожі, організованої туроператором, будь ласка ознайомтесь із змістом оновлених рекомендацій Мінекономрозвитку

При укладенні договору на туристичне обслуговування, будь ласка, перевірте, щоб:

  • туроператор мав чинні ліцензію та фінансове забезпечення (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Мінекономрозвитку www.me.gov.ua у розділі "Діяльність-Туризм-Туроператорська діяльність-Ліцензійний реєстр");
  • турагент мав чинний агентський договір, укладений з туроператором (актуальна інформація доступна на офіційному сайті туроператора, від імені якого агент реалізує турпродукт);
  • в договорі на туристичне обслуговування були вказані заявлені дати вильоту та прильоту;
  • в договорі на туристичне обслуговування була вказана інформація про наявність трансферу з аеропорту до готелю в обох напрямках (у разі заявлення такої послуги);
  • готель відповідав заявленій категорії і це було також вказано в договорі;
  • були вказані строки відмови від туру та умови повернення коштів;
  • кожен турист мав індивідуальний страховий поліс на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
  • була наявна квитанція про оплату туру або фіскальний чек.

Туристи, звертайте увагу на те, яке місце у Рейтингу пунктуальності виконання рейсів авіакомпаніями займає авіакомпанія, що обслуговуватиме вас під час подорожі (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Державіаслужби https://avia.gov.ua) та робіть свідомий вибір.

Перед початком подорожі (за 8 та за 2 години до відправлення рейсу), будь ласка, перевірте чи на сайті туроператора не наявна інформація про затримку вашого рейсу. У разі наявності такої інформацію, уважно слідкуйте за змінами у розкладі рейсів, щоб вірно розрахувати свій час для своєчасного прибуття до аеропорту.

В подорож обов’язково візьміть з собою:

  • копію договору на туристичне обслуговування;
  • оригінал страхового полісу на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
  • контакти туроператора (турагента);
  • контакти дипломатичної установи України країни, до якої Ви подорожуєте.

У разі, якщо туроператор не надав заявлені послуги* за захистом порушених прав Ви маєте право звертатися із заявою до Держпродспоживслужби, надавши:

фото, - відео матеріали, копію договору на туристичне обслуговування;

розрахункові квитанції понесених витрат тощо.

У разі, якщо туроператор порушив ліцензійні умови**, Ви маєте право звертатися із заявою до Мінекономрозвитку, надавши підтверджуючі документи.

Порушенням ліцензійних умов вважається :

невидача туристу:

договору на туристичне обслуговування або ваучеру (якщо договір укладено шляхом видачі ваучера);

договору обов’язкового (медичне та від нещасного випадку) страхування (крім випадку самостійного укладання такого договору туристом);

проїзних документів (квитків, в тому числі електронних квитків);

не інформування через офіційний сайт туристів про затримки рейсів, чинні договори на туристичне обслуговування та агентські договори;

не пристосування місць провадження діяльності туроператора до потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;

відсутність договорів на туристичне обслуговування з туристами або з туристичними агентами, якщо договори укладаються через них;

невидача платіжних документів, що підтверджують внесення туристом до каси туроператора вартості туристичних послуг (фіскальний чек, квитанція);

відсутність у туроператора власного веб-сайту;

провадження туроператорської діяльності поза межами заявлених місць провадження такої діяльності;

відсутність оформлених трудових договорів з найманими працівниками туроператора;

наявність у штаті туроператора менше ніж 30 % працівників, які мають стаж роботи у сфері туризму, або освіту у сфері туризму;

відсутність у керівника туроператора документа про освіту або стажу роботи у сфері туризму;

відсутність у туроператора копії документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності турагента, що реалізує туристичні послуги, сформовані туроператором;

відсутність обліку виданих туристам договорів обов’язкового (медичного та від нещасного випадку) страхування;

неподання туроператором статистичного звіту до органу ліцензування;

невідповідність місця провадження туроператорської діяльності вимогам, визначеним ліцензійними вимогами***.

Права пасажирів у разі відмови у перевезенні, скасування чи тривалої затримки авіарейсів можна завантажити тут.

____________________________________

*стаття 20 Закону України «Про туризм»

**постанова Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. № 991 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності»

***Вимоги до місця провадження туроператорської діяльності

  1. наявна інформаційна вивіска або інформаційна табличка із зазначенням повного найменування туроператора;
  2. наявні оргтехніка та програмна забезпечення, засоби телефонного зв'язку, доступ до Інтернету;
  3. при вході до місця провадження туроператорської діяльності розміщена інформація про режим роботи;
  4. на видному та доступному для туриста місці розміщена наступна інформація:

копія документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності туроператора перед туристами;

відомості про керівника, заступників керівника (за наявності) та головного бухгалтера туроператора та номери їх телефонів (мобільних телефонів у разі наявності), адреси електронної пошти (у разі наявності);

книга відгуків та пропозицій громадян;

Закон України "Про туризм";

Закон України "Про захист прав споживачів";

Ліцензійні умови провадження туроператорської діяльності;

місцезнаходження та номери телефонів Мінекономрозвитку, відповідного територіального органу Держпродспоживслужби.