Міністерство економіки України -> Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів -> Звіт про повторне відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 03.10.2018 № 852 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 4 червня 2015 р. і від 13 січня 2016 р. № 94»

Міністерство економіки України

Звіт про повторне відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 03.10.2018 № 852 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 4 червня 2015 р. і від 13 січня 2016 р. № 94»
10.08.2020 | 08:43 | Департамент технічного регулювання та метрології

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер

Постанова Кабінету Міністрів України від 03.10.2018 № 852 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 4 червня 2015 р. № 374 і від 13 січня 2016 р. № 94» (далі – Постанова), набрала чинності 25.04.2019.

2. Назва виконавця заходів з відстеження

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.

3. Цілі прийняття акта

Основною метою Постанови є забезпечення підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні шляхом встановлення метрологічних вимог до сучасних законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки (далі – ЗВТ), які мають функції фото-, відеофіксації в автоматичному режимі та можливості використання їх для фіксації порушень правил дорожнього руху, а також з огляду на наступне.

Кодексом України про адміністративні правопорушення передбачено застосування технічних засобів, що дають змогу здійснювати фотозйомку або відеозапис для фіксування в автоматичному режимі правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, а також притягнення до адміністративної відповідальності за такі правопорушення.

Водночас пунктом 9 частини першої статті 31 та статтею 40 Закону України «Про Національну поліцію» передбачено також застосування технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису.

Зокрема, до таких технічних засобів належать ЗВТ, які вимірюють дистанційно швидкість руху транспортних засобів та просторово-часові параметри місцеположення таких засобів.

Разом з тим, відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» (далі – Закон про метрологію) сферою законодавчо регульованої метрології є визначені цим Законом види діяльності, щодо яких з метою забезпечення єдності вимірювань та простежуваності здійснюється державне регулювання стосовно вимірювань, одиниць вимірювання та ЗВТ, зокрема пунктом п’ятим цієї статті визначено – контроль безпеки дорожнього руху та технічного стану транспортних засобів.

Постановою внесено зміни до пункту 21 додатку 1 до Технічного регламенту законодавчо регульованих ЗВТ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.01.2016 № 94, та пункту 20 Переліку категорій законодавчо регульованих ЗВТ, що підлягають періодичній повірці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 374, і викладено їх у такій редакції:

«Прилади контролю за дотриманням правил дорожнього руху з функціями фото-, відеофіксації:

вимірювачі швидкості руху транспортних засобів дистанційні;

вимірювачі просторово-часових параметрів місцеположення транспортних засобів дистанційні».

Завдяки цьому є можливим отримувати достовірні результати фіксації в автоматичному режимі подій з ознаками порушень правил дорожнього руху та використовувати їх як достатні та належні докази у справах про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху для притягнення правопорушників до відповідальності.

4. Строк виконання заходів з відстеження

З 25.06.2020  по 25.07.2020.

5. Тип відстеження

Повторне відстеження.

6. Методи одержання результатів відстеження

Статистичний метод.

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних

Відстеження результативності цього регуляторного акта здійснювалося шляхом збирання статистичних даних, одержання пропозицій до нього, їх аналізу стосовно необхідності внесення змін до Постанови.

8. Кількісні та якісні значення показників результативності

Рівень поінформованості щодо положень акта достатньо високий. Зокрема, Постанову опубліковано в «Урядовому кур’єрі» від 25.10.2018 № 200, «Офіційному віснику України» від 06.11.2018 (2018 р., № 85, стор. 22, стаття 2802, код акта 91946/2018) та оприлюднено на офіційному веб-порталі Верховної Ради України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/852-2018-п).

Кількість виробників, на яких поширюється дія акта – за наявною інформацією це 9 суб’єктів господарювання, які є виробниками ЗВТ, які виконують функції фото-, відеофіксації в автоматичному режимі та надаються на ринку України.

Звернення виробників та інших заінтересованих сторін з питань, пов’язаних з прийняттям Постанови – відсутні.

Звернення суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб щодо необхідності перегляду Постанови та внесення змін до неї не надходили.

Розмір надходжень до державного бюджету, пов’язаних з дією Постанови – не передбачено.

Розмір коштів, що витрачаються виробниками, пов’язаними з виконанням вимог Постанови – пов’язано з розміром плати за проведення оцінки відповідності ЗВТ, які виконують функції фото-, відеофіксації в автоматичному режимі, вимогам Технічного регламенту.

За інформацією призначеного органу з оцінки відповідності ЗВТ вимогам Технічного регламенту вартість робіт з оцінки відповідності приладів контролю дистанційних за модулем В складає від 123,3 тис. грн до 181,2 тис. грн в залежності від типу ЗВТ, включаючи ПДВ.

За період від базового відстеження загальна вартість робіт з проведення оцінки відповідності за модулем В шести приладів контролю дистанційних, які виконував призначений орган з оцінки відповідності, складає 811,2 тис. грн, включаючи ПДВ.

Вартість робіт з оцінки відповідності приладів контролю дистанційних за модулем F за одиницю складає від 1,5 тис. грн до 6,3 тис. грн, включаючи ПДВ.

За період від базового відстеження оцінку відповідності за модулем F було проведено загальної кількості 62 одиниць ЗВТ на загальну суму 307,5 тис. грн.

Розмір коштів, що витрачаються фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог цього регуляторного акта – не передбачено.

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

За результатами аналізу отриманих значень показників результативності даного регуляторного акта можна зробити висновок, що регуляторний акт має високий ступінь досягнення визначених цілей та не потребує внесення змін чи доповнень.

Реалізація Постанови дозволяє підвищити ефективність контролю за дотриманням правил дорожнього руху, сприяє покращенню дисципліни водіїв транспортних засобів, зниженню рівня аварійності на автомобільних дорогах і вулицях населених пунктів, зменшенню тяжкості наслідків дорожньо-транспортних пригод.