1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер
Постанова Кабінету Міністрів України від 11.08.2021 № 860 “Про затвердження Порядку ввезення на митну територію України та цільового використання нового устаткування (обладнання) та комплектуючих виробів до нього, що ввозяться інвестором із значними інвестиціями виключно для власного використання при реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями на виконання спеціального інвестиційного договору, укладеного відповідно до Закону України “Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні” (далі – Постанова).
2. Назва виконавця заходів з відстеження
Міністерство економіки України.
3. Цілі прийняття акта
Основною метою прийняття Постанови є запровадження нормативно-правового механізму ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту та цільового використання нового устаткування (обладнання) та комплектуючих виробів до нього, що ввозяться інвесторами із значними інвестиціями виключно для власного використання при реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями на виконання спеціальних інвестиційних договорів, укладених відповідно до Закону України “Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні” (далі – Закон), що дозволить встановити чіткий алгоритм дій заявника, інвестора із значними інвестиціями, заінтересованих органів виконавчої влади та відслідковувати обсяги наданої державної підтримки.
Постанова для суб’єктів господарювання дає змогу здійснювати підготовку проектів із значними інвестиціями та відповідно, для органів державної влади – оцінку фінансової спроможності для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями та приймати обґрунтоване рішення про укладення спеціального інвестиційного договору.
4. Строк виконання заходів з відстеження
З 10.11.2023 по 10.12.2023.
5. Тип відстеження (базове, повторне або періодичне)
Повторне відстеження.
6. Методи одержання результатів відстеження
Аналіз та збір статистичних даних.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних
Відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося відповідно до вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” шляхом проведення аналізу кількості поданих заявок, висновків про доцільність/недоцільність реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями та прийнятих відповідних рішень.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Прийняття регуляторного акта дозволить покращити умови інвестиційної діяльності в Україні та сприятиме збільшенню надходжень інвестицій, у тому числі іноземних, в економіку України.
Показниками результативності регуляторного акта є кількість поданих заявок, висновків про доцільність/недоцільність реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями, кількість укладених спеціальних інвестиційних договорів, реалізованих інвестиційних проектів із значними інвестиціями.
Протягом року після набрання чинності регуляторного акта відстеження було здійснено за такими показниками, а саме:
розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних із дією акта – 0;
кількість суб'єктів господарювання, на яких поширювалася дія акта (заявники) – на всіх потенційних заявників – суб’єктів господарювання;
розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта – 0;
обсяги товарів, увезених на митну територію України інвесторами із значними інвестиціями зі звільненням від сплати ввізного мита та податку на додану вартість – 0;
кількість суб’єктів господарювання (інвестори із значними інвестиціями), які скористалися звільненням від сплати ввізного мита та податку на додану вартість під час увезення товарів на митну територію України – 0;
використання увезених товарів за цільовим призначенням; обсяг наданої державної підтримки для реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями шляхом звільнення від оподаткування ввізним митом та податком на додану вартість – 0;
рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта – високий;
кількість поданих (заявок) інвестиційних проектів із значними інвестиціями, які надійшли до уповноваженого органу (Мінекономіки) для проведення їх оцінки – 2;
кількість висновків про доцільність/недоцільність реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями – надано один висновок про недоцільність реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями та відмову в укладанні спеціального інвестиційного договору та припинено проведення оцінки інвестиційного проекту із значними інвестиціями відповідно до абзацу восьмого частини першої статті 8 Закону України “Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні” (далі – Закон) та пункту 8 Порядку та методології проведення оцінки інвестиційного проекту із значними інвестиціями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.07.2021 № 819;
кількість укладених спеціальних інвестиційних договорів – 0;
кількість реалізованих інвестиційних проектів із значними інвестиціями – 0.
Постанову опубліковано в Офіційному віснику України від 09.07.2021 (2021 р., № 52, том 2, стор. 903, стаття 3211, код акта 105746/2021), Урядовому кур’єрі від 30.06.2021 № 123 та оприлюднено на офіційному веб-порталі Верховної Ради України.
Водночас необхідно зауважити, що у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України указом Президента України було введено воєнний стан в Україні, що вплинуло на інвестиційну активність потенційних заявників – суб’єктів господарювання та на кількість поданих інвестиційних проектів із значними інвестиціями для проведення оцінки, як наслідок, на кількість укладених спеціальних інвестиційних договорів та реалізованих інвестиційних проектів із значними інвестиціями.
9. Оцінка результатів реалізації акта та ступеня досягнення визначених цілей
Постанова потребує внесення змін у зв’язку із прийняттям Закону України від 09.08.2023 № 3311-ІХ “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями” (далі – Закон № 3311-ІХ)
Законом № 3311-ІХ унесено зміни до Закону для стимулювання залучення зовнішніх та внутрішніх інвестицій шляхом спрощення вимог до інвестиційних проектів із значними інвестиціями, удосконалення форм державної підтримки для реалізації таких проектів для створення сприятливих умов для залучення більшого кола інвесторів та збільшення кількості інвестиційних проектів із значними інвестиціями тощо.
Наразі Мінекономіки здійснюються заходи щодо внесення змін до чинних підзаконних нормативно-правових актів, які визначають механізм надання державної підтримки для реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями, у тому числі до Порядку ввезення на митну територію України та цільового використання нового устаткування (обладнання) та комплектуючих виробів до нього, що ввозяться інвестором із значними інвестиціями виключно для власного використання під час реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями на виконання спеціального інвестиційного договору, укладеного відповідно до Закону, затвердженого Постановою.