У 2019 році у Міністерстві було на виконанні 2719 звернень громадян, з них перейшло з попереднього року 12 звернень.
Протягом 2019 року до Міністерства надійшло 2707 звернень, з них:
- поштою від громадян (у тому числі електронною поштою) – 1254;
- за допомогою засобів телефонного зв’язку – 31;
- на особистому прийомі – 22;
- від Верховної Ради України – 35;
- від Адміністрації Президента України – 84;
- від Кабінету Міністрів України – 459;
- через інші органи влади – 169;
- через засоби масової інформації – 2;
- через уповноважену особу – 67;
- від інших органів, установ та організацій – 584 (у тому числі УКЦ – 581).
Водночас зазначаємо, що протягом звітного періоду через рубрику “Електронне звернення”, розміщену на офіційному веб-сайті Міністерства, надійшло 721 електронне звернення.
Довідково: у 2018 році звернулося 5780 громадян, якими надіслано 3369 звернень, від органів виконавчої влади – 443 (у томі числі від Кабінету Міністрів України – 286), інші – 2926.
Серед звернень, що надійшли до Міністерства, було:
- індивідуальних – 2509;
- колективних – 177;
- анонімних – 21.
За видами звернень у 2019 році до Міністерства надійшло:
- пропозицій – 394;
- заяв (клопотань) – 2139;
- скарг – 174.
За ознакою надходження протягом 2019 року було:
- первинних – 2054;
- повторних – 410;
- дублетних – 96;
- неодноразових – 80;
- масових ‑ 67.
Найчастіше причиною повторних звернень є те, що у заявників виникають додаткові питання щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Міністерства, у межах повноважень, надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.
Причиною неодноразових звернень є надання уточнень заявниками до попереднього звернення, а також надсилання листів з одно і того питання без очікування відповіді на попереднє звернення.
Масові звернення стосувались Програми з підтримки малого та середнього підприємництва, що передбачає доступне кредитування під 5-9 % річних.
У звітному періоді у Міністерстві розглянуто 2578 звернень (95 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2019 році), на розгляді залишилося 129 звернень (5 %). За результатами розгляду, зокрема:
- вирішено позитивно – 363;
- відмовлено у задоволенні – 7;
- повернуто авторові на підставі статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян” – 8;
- дано роз’яснення – 1638;
- надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 473;
- не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 89.
Звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, Міністерством не розглядалися у зв’язку з тим, що попередні звернення було вирішено по суті та надано ґрунтовні відповіді або такі звернення мали інформативний характер.
Причиною відмови у задоволенні звернень було те, що питання знаходились поза межами компетенції Міністерства. Також в одному зверненні була неповна інформація, через це було відмовлено у задоволенні, та направлено заявнику лист щодо надання додаткової інформації.
Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.
З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному веб-сайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо особистих прийомів громадян керівництвом Міністерства, розкладу роботи громадської приймальні, графіку та порядку особистого прийому громадян керівництвом Міністерства, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює “гаряча” телефонна лінія, телефон довіри Міністерства.
У приміщенні громадської приймальні Міністерства на стенді “Економічний розвиток України” постійно оновлюються матеріали про діяльність Міністерства.
Звернення громадян, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються і вирішуються у термін не більше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Відділом доступу до публічної інформації та розгляду зверненнями громадян департаменту документального забезпечення та електронних сервісів постійно ведеться моніторинг термінів виконання звернень, також з працівниками Міністерства проводиться роз’яснювальна робота щодо термінів виконання та дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян.
Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:
до 15 днів – 1997 звернень (77,5 % від загальної кількості звернень, що розглянуто у Міністерстві протягом 2019 року);
до 30 днів – 476 звернень (18,5 %);
до 45 днів – 19 звернень (0,7 %);
з порушенням терміну – 86 звернень (3,3 %).
За звітний період до Міністерства надійшли звернення від таких категорій громадян:
- інваліди II групи – 84;
- діти війни – 49;
- учасники бойових дій – 30;
- ветерани праці – 28;
- інваліди III групи – 28;
- інваліди I групи – 16;
- особи, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 16;
- інваліди війни – 14;
- учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 11;
- одинокі матері – 8;
- ветерани військової служби – 7;
- багатодітні сім’ї – 4;
- учасники війни – 4;
- інваліди Великої Вітчизняної війни – 2;
- інші категорії – 152.
За соціальним станом протягом 2019 року до Міністерства надійшли звернення від:
- пенсіонерів – 298;
- робітників – 125;
- підприємців – 86;
- працівників бюджетної сфери – 55;
- безробітних – 35;
- державних службовців – 18;
- учнів, студентів – 18;
- селян – 13;
- військовослужбовців – 5;
- журналістів – 3;
- пенсіонерів з числа військовослужбовців – 1;
- осіб, що позбавлені волі – 1;
- служителів релігійної організації – 1;
- інших – 135;
- соціальний стан не вказано – 1913.
Протягом 2019 року до Міністерства надійшли звернення з питань:
- економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 708 (26,17 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2019 році);
- аграрної політики і земельних відносин – 368 (13,59 %);
- освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 315 (11,64 %);
- діяльності підприємств та установ – 260 (9,6 %);
- праці і заробітної плати – 209 (7,72 %);
- діяльності центральних органів виконавчої влади – 162 (5,98 %);
- комунального господарства – 147 (5,43 %);
- фінансової, податкової, митної політики – 122 (4,51 %);
- культури та культурної спадщини, туризму – 118 (4,36 %);
- промислової політики – 77 (2,84 %);
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 66 (2,44 %);
- соціальної політики, соціального захисту населення – 48 (1,77 %);
- обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 31 (1,15 %);
- житлової політики – 20 (0,74 %);
- діяльності місцевих органів виконавчої влади – 16 (0,59 %);
- екології та природних ресурсів – 10 (0,37 %);
- транспорту і зв’язку – 6 (0,22 %);
- охорони здоров'я – 5 (0,18 %);
- діяльності органів місцевого самоврядування – 4 (0,15 %);
- діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин – 3 (0,11 %);
- інформаційної політики, діяльності засобів масової інформації – 2 (0,07 %);
- державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 2 (0,07 %);
- охорони праці та промислової безпеки – 1 (0,04 %);
- сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – 1 (0,04 %);
- молоді, фізичної культури та спорту – 1 (0,04 %);
- інші – 5 (0,18 %).
У порівнянні з 2018 роком у 2019 році зменшилась кількість звернень громадян щодо:
- діяльності органів місцевого самоврядування – на 25 звернень (86 %);
- діяльності підприємств та установ – на 961 звернення 79( %);
- житлової політики – на 18 звернень (47 %);
- фінансової, податкової, митної політики – на 52 звернень (30 %);
- соціальної політики, соціального захисту населення – на 10 звернень (17 %);
- економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – на 118 звернень (14 %);
- культури та культурної спадщини, туризму культури та культурної спадщини, туризму – на 15 звернень (11 %);
- комунального господарства – на 17 звернень (10 %).
Зменшення звернень з питань діяльності підприємств та установ відбулось через те, що у 2018 році масово надходили звернення з питань затримки виготовлення державним підприємством “Поліграфічний комбінат “Україна” по виготовленню цінних паперів” біометричних паспортів.
У звітному періоді порівняно з 2018 роком зросла кількість звернень, у яких порушувалися питання:
- обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин на 24 звернення ( у три з половиною рази);
- діяльності центральних органів виконавчої влади – на 94 звернення (у півтора раза);
- освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – на 80 звернень (34 %);
- праці і заробітної плати – на 46 звернень (28 %).
У зв’язку із злиттям з Міністерством аграрної політики України кількість звернень з питань аграрної політики і земельних відносин зросли на 360 звернень (у 2018 році було 8 звернень).
За 2019 рік звернення надійшли з наступних регіонів України:
- м. Києва – 800 (29,57 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2019 році);
- Дніпропетровської обл. – 220 (8,13 %);
- Харківської обл. – 189 (6,98 %);
- Київської обл. – 154 (5,69 %);
- Одеської обл. – 151 (5,58 %);
- Запорізької обл. – 143 (5,28 %);
- Львівської обл.– 98 (3,62 %);
- Донецької обл. – 90 (3,32 %);
- Івано-Франківської обл. – 76 (2,81 %);
- Полтавської та Херсонської обл. – по 64 (по 2,36 %);
- Сумської обл. – 59 (2,18 %);
- Черкаської обл. – 54 (1,99 %);
- Кіровоградської обл. – 51 (1,88 %);
- Чернігівської обл. – 45 (1,66 %);
- Миколаївської обл. – 44 (1,63 %);
- Вінницької та Рівненської обл. – по 41 (по 1,51 %);
- Закарпатської обл. – 36 (1,33 %);
- Житомирської обл. – 35 (1,29 %);
- Хмельницької обл. – 32 (1,18 %);
- Тернопільської обл. – 30 (1,11 %);
- Волинської обл. – 26 (0,96 %);
- Луганської обл. – 20 (0,74 %);
- Чернівецької обл. – 17 (0,63 %);
- Автономної Республіки Крим – 1 (0,04 %).
З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду надійшло 21 звернення (0,78 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2019 році).
Без зазначення адреси надійшло 105 звернень (3,88 %).
Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:
‑ забезпечено проведення особистих прийомів громадян Міністром згідно з Графіком особистого прийому громадян керівництвом Міністерства.
Прийоми проводились:
28.01.2019 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Бровченком Ю. П.;
25.03.2019 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Тітарчуком М. І.;
27.05.2019 першим заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Нефьодовим М. Є.;
22.07.2019 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Бровченко Ю. П.;
05.11.2019 Міністром розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Миловановим Т. С.
За відповідними роз’ясненнями звернулось 39 громадян.
Також забезпечено проведення особистих прийомів громадян першим заступником та заступниками Міністра у своїх приймальнях, згідно з вище зазначеним Графіком. На прийом звернулось 32 громадянина.
Усього за результатами прийому громадян керівництвом Міністерства зареєстровано 22 заяви;
‑ щосереди здійснювався прийом громадян працівниками відділом доступу до публічної інформації та розгляду звернень громадян департаменту документального забезпечення та електронних сервісів у громадській приймальні Міністерства. На прийом звернувся 10 громадян;
‑ відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 у громадській приймальні Міністерства щосереди з 11:00 по 13:00 працівниками підрозділу по роботі зі зверненнями громадян проводиться “гаряча” телефонна лінія. Протягом 2019 року проведено 50 “гарячих” телефонних ліній, на які звернулось 263 громадянина;
‑ на виконання зазначеного Указу у Міністерстві щодня працює телефон довіри. Протягом 2019 року на телефон довіри звернулось 856 громадян.
Більшість звернень, що надходили на “гарячу” телефонну лінію та телефон довіри від громадян, стосувалася питань особистого прийому громадян керівництвом Міністерства, щодо реєстрації та діяльності іноземних представництв, отримання патенту, авторського права, ліцензії, накладених санкцій, проведення тендерів, публічних закупівель, повірки лічильників питань захисту прав споживачів, дій керівництва ДП “ЕКО”, підвищення цін на товари, газ та ліки.
У 2019 році відбулися три прямі телефонні лінії Кабінету Міністрів України за участю керівництва Мінекономіки, а саме:
- заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі України Нефьодова М. Є. (22.02.2019), на яку звернулося 7 громадян;
- заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі України Тітарчука М. І. (12.04.2019), на яку звернулося 15 громадян;
- заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі України Нефьодова М. Є. (12.07.2019), на яку звернулося 15 громадян.
Мінекономіки постійно здійснюється робота по забезпеченню розгляду звернень громадян з метою задоволення їх законних прав та інтересів, а також здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблем, порушених у зверненнях.