1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер
Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05.07.2017 № 969 "Про встановлення метрологічних вимог до фасованих товарів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28.07.2017 за № 934/30802" (далі – наказ).
2. Назва виконавця заходів з відстеження
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.
3. Цілі прийняття акта
Основною ціллю видання наказу є установлення метрологічних вимог до фасованих товарів, у тому числі вимог до відхилень кількості фасованих товарів в упаковках від номінального значення, на які суб’єкт господарювання не буде наносити знаки відповідності Технічним регламентам:
- щодо деяких товарів, які фасують за масою та об’ємом у готову упаковку, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1193;
- щодо пляшок, які використовуються як мірні ємності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 № 607, та надання суб’єктам господарювання альтернативи у виборі нормативно-правового акта, згідно із яким буде маркуватися продукція, а також уникнення непорозумінь під час здійснення метрологічного нагляду за кількістю фасованих товарів в упаковках.
4. Строк виконання заходів з відстеження
З 20.06.2018 по 30.07.2018.
5. Тип відстеження
Базове відстеження.
6. Методи одержання результатів відстеження
Статистичний метод.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних
Відстеження результативності зазначеного регуляторного акта здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» шляхом аналізу звернень заінтересованих сторін стосовно необхідності внесення змін до наказу таких показників:
- розмір надходжень до бюджету;
- розмір коштів, що витрачається суб’єктами господарювання пов’язаними з виконанням вимог акта;
- час, що витрачають суб’єкти господарювання на виконання вимог акта;
- кількість суб'єктів господарювання на яких поширюється дія акта;
- кількість звернень від суб’єктів господарювання на яких поширюється дія акта;
- кількість скарг споживачів стосовно невідповідності фактичного вмісту упакованої одиниці до її номінального вмісту;
- кількість перевірок проведених органами з метрологічного нагляду, та кількість встановлених ними порушень законодавства про метрологію.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Показники результативності |
2017 / 2018 |
Розмір надходжень до бюджету |
Суб’єкти господарювання перераховують до державного бюджету податок на додану вартість, який складає 20 % від ціни реалізованих товарів |
Розмір коштів, що витрачається суб’єктами господарювання пов’язаними з виконанням вимог акта |
0,9 грн. Середня вартість заміни маркування на одну одиницю продукції (на прикладі випуску засобів особистої гігієни, побутової хімії косметичних засобів та парфумерії) |
Час, що витрачають суб’єкти господарювання на виконання вимог акта |
1/2 робочого дня Час необхідний для аналізу первинної інформації про вимоги регулювання та організації робіт пов’язаних із заміною маркування |
Кількість суб'єктів господарювання на яких поширюється дія акта |
- У Мінекономрозвитку відсутня інформація щодо кількості суб’єктів господарювання на яких поширюється дія акта, оскільки вони самостійно приймають рішення щодо нанесення знака відповідності |
Кількість звернень від суб’єктів господарювання на яких поширюється дія акта |
2 Надійшло два звернення від суб’єктів господарювання в яких надано застереження та пропозиції щодо застосування наказу на які були надані роз’яснення |
Кількість скарг споживачів стосовно невідповідності фактичного вмісту упакованої одиниці до її номінального вмісту |
0 |
Кількість перевірок проведених органами з метрологічного нагляду, та кількість встановлених ними порушень законодавства про метрологію |
0 |
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
За результатами проведення аналізу та отриманих значень показників результативності наказу можна зробити висновок, що регуляторний акт має високий ступінь досягнення визначених цілей.
Водночас, враховуючи пропозиції надані представниками бізнес асоціацій, Мінекономрозвитку готує проект змін до наказу, а саме стосовно викладення положень розділу 5 ДСТУ OIML R 79 "Вимоги до марковання фасованих товарів" у самому наказі.