Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна » Громадськості » Звернення громадян » Інформація про роботу зі зверненнями громадян
Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у ІІ кварталі 2020 року
12.08.2020 | 10:51 | Департамент документального забезпечення та електронних сервісів.

Протягом ІІ кварталу 2020 року у Міністерстві продовжувалася робота щодо забезпечення розгляду пропозицій, заяв і скарг (далі ‑ звернень) громадян, оперативного вирішення порушених у них питань.

У звітному періоді в Міністерстві на виконанні було 1755 звернень, у тому числі з попереднього кварталу перейшло 5 звернень, 1750 звернень надійшло за ІІ квартал 2020 року.

Серед звернень, що надійшли до Міністерства, було:

Найчастіше причиною повторних звернень є те, що у заявників виникають додаткові питання щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Міністерства, у межах повноважень, надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.

Причиною неодноразових звернень є надання уточнень заявниками до попереднього звернення, а також надсилання листів з одно і того питання без очікування відповіді на попереднє звернення.

Масові звернення стосувались питання перегляду умов карантину для мікробізнесу.

У звітному періоді у Міністерстві розглянуто 1687 звернень (96,34 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у ІІ кварталі 2020 року), на розгляді залишилося  63 звернення (3,66 %). За результатами розгляду, зокрема:

  • надано роз’яснення – 1103;
  • надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 324;
  • вирішено позитивно – 245;
  • не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 11;
  • відмовлено у задоволенні – 3;
  • звернення, що повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян” – 1.

Звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, Міністерством не розглядалися у зв’язку з тим, що попередні звернення було вирішено по суті та надано ґрунтовні відповіді або такі звернення мали інформативний характер, а також була відсутня зворотна адреса.

Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.

З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному веб-сайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо напрямів діяльності Міністерства, показників економічно-соціального розвитку, нововведень у відповідних сферах економічної діяльності, контактних даних осіб відповідальних за певні напрями, роз’яснень та порад з питань, які відносяться до компетенції Міністерства, а також інформації щодо особистих прийомів громадян керівництвом Міністерства, розкладу роботи громадської приймальні, графіку та порядку особистого прийому громадян керівництвом Міністерства, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює телефонна “гаряча лінія”, телефон довіри Міністерства.

У приміщенні громадської приймальні Міністерства на стенді “Економічний розвиток України” постійно оновлюються матеріали про діяльність Міністерства.

Звернення громадян, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються і вирішуються у термін не більше 15 днів від дня їх отримання. Спеціально визначеним підрозділом по роботі зі зверненнями громадян постійно ведеться моніторинг термінів виконання звернень, також з працівниками Міністерства проводиться роз’яснювальна робота щодо термінів виконання та дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян.

З метою усунення подальшого порушення термінів виконання звернень, постійно проводиться роз’яснювальна робота з працівниками Міністерства щодо дотримання вимог Закону України “Про звернення громадян”, здійснюється нагадування щодо наближення терміну виконання звернень.

Протягом  ІІ кварталу 2020 року до Міністерства надійшло  звернень з питань:

  • праці і заробітної плати – 575 (32,85 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у ІІ кварталі 2020 року);
  • економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 504 (28,8 %);
  • аграрної політики і земельних відносин – 288 (16,46 %);
  • освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 103 (5,89 %);
  • діяльності підприємств та установ – 81 (4,63 %);
  • соціальної політики, соціального захисту населення – 46 (2,63 %);
  • діяльності центральних органів виконавчої влади – 42 (2,4 %);
  • промислової політики – 30 (1,71 %);
  • житлової політики – 19 (1,09 %);
  • діяльності місцевих органів виконавчої влади – 18 (1,03 %);
  • обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 12 (0,69 %);
  • фінансової, податкової, митної політики – 9 (0,51 %);
  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 7 (0,4 %);
  • культури та культурної спадщини, туризму – 6 (0,34 %);
  • діяльності органів місцевого самоврядування – 3 (0,17 %);
  • охорони здоров'я – 2 (0,11 %);
  • комунального господарства – 2 (0,11 %);
  • транспорту і зв’язку – 1 (0,06 %);
  • екології та природних ресурсів – 1 (0,06 %);
  • державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 1 (0,06 %).

Довідкові графічні матеріали додаються

Слід зазначити, що кількість звернень громадян, що надійшли протягом ІІ кварталу 2020 року, майже у 4 рази перевищує кількість звернень за ІІ квартал 2019 року. Це відбулось через злиття Міністерства розвитку економіки і торгівлі України та Міністерства аграрної політики України, а також передачі функцій зайнятості, праці, трудової міграції, соціального діалогу та трудових відносин від Міністерства соціальної політики України.

Довідково: за ІІ квартал 2019 року надійшло 431 звернення.

Отже у звітному періоді порівняно з ІІ кварталом 2019 року спостерігається зростання звернень громадян за більшістю питань, зокрема зросла кількість звернень з питань:

‑ аграрної політики та земельних відносин – на 287 звернень (у 287 разів);

‑ праці і заробітної плати – на 532 звернення (у 12,4 рази);

- економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної

політики та будівництва, підприємництва – на 394 звернень ( майже у 3,5 рази);

- промислової політики  – на 16 звернень (майже 2 рази);

‑ соціальної політики, соціального захисту населення – на 40 звернень (у  6,6  рази)

- діяльності підприємств та установ – на 28 звернень (53%);

- діяльності центральних органів виконавчої влади – на 19 звернень (на 83 %);

- діяльності місцевих органів виконавчої влади – на 15 звернень (у 5 разів);

‑ освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – на 45 звернень (77,5%).

Порівняльний аналіз змісту звернень, що надійшли до Міністерства протягом ІІ кварталу 2019 року та ІІ кварталу 2020 року, свідчить про зменшення кількості звернень громадян щодо:

- комунального господарства – на 25 звернень (93 %);

- культури та культурної спадщина, туризму – на 20 звернень ( 77 %);

- фінансової, податкової, митної політики – на 22 звернення (71 %).

Зменшення питань культури відбулось у зв’язку із визначенням Міністерства культури та інформаційної політики України головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах туризму та курортів та передачею Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України повноважень з цих питань до зазначеного Міністерства.

За ІІ квартал 2020 року звернення надійшли з наступних регіонів України:

  • м. Києва – 442 (25,26 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у ІІ кварталі 2020 року);
  • Київської обл. – 148 (8,46 %);
  • Дніпропетровської обл. – 127 (7,26 %);
  • Харківської обл. – 119 (6,8 %);
  • Одеської обл. – 103 (5,89 %);
  • Донецької обл. – 86 (4,91 %);
  • Запорізької обл. – 80 (4,57 %);
  • Львівської  обл. – 65 (3,71 %);
  • Херсонської  обл. – 45 (2,57 %);
  • Полтавської обл. – 44 (2,51 %);
  • Черкаської обл. – 39 (2,23 %);
  • Сумської обл. – 38 (2,17 %);
  • Миколаївської обл. – 36 (2,06 %);
  • Івано-Франківської обл. – 33 (1,89 %);
  • Вінницької обл. – 32 (1,83 %);
  • Житомирської та Хмельницької обл. – по 31 (по 1,77 %);
  • Рівненської обл. – 29 (1,66 %);
  • Тернопільської  обл. – 24 (1,37 %);
  • Кіровоградської обл. – 23 (1,31 %);
  • Закарпатської обл. – 22 (1,26 %);
  • Волинської та Чернігівської обл. – по 21 (по 1,2 %);
  • Луганської обл. – 18 (1,03 %);
  • Чернівецької обл. – 10 (0,57 %).

З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду надійшло 7 звернень (0,4 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у ІІ кварталі 2020 року).

Без зазначення адреси надійшло 76 звернень (4,34 %).

Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:

‑ 28.04.2020 відбулась пряма телефонна лінія Кабінету Міністрів України за участю заступника Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Свириденко Ю. А., на яку звернулося 6 осіб та прийнято 5 заяв;

відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 у громадській приймальні Міністерства щосереди з 11:00 по 13:00 працівниками підрозділу по роботі зі зверненнями громадян проводиться телефонна “гаряча лінія”. Протягом  ІІ кварталу 2020 року проведено 13 телефонних “гарячих ліній”, на які звернулось 162 громадянина;

‑ на виконання зазначеного Указу у Міністерстві щодня працює телефон довіри. Протягом ІІ кварталу 2020 року на телефон довіри звернулось 1240 громадян.

Більшість звернень, що надходили на телефонну “гарячу лінію” та телефон довіри від громадян, стосувалася питань отримання ліцензії на експорт та імпорт, реєстрації та отримання свідоцтва на авторське право, діяльності іноземних представництв, кредитування фермерських господарств та інших аграрних питань, отримання роз’яснень стосовно умов оплати праці, ліцензій на працевлаштування закордоном.

Водночас на період карантину проведення особистих прийомів громадян, у тому числі керівництвом Міністерства, тимчасово призупинено з метою запобігання можливого поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2, та на виконання заходів ефективної протидії поширення цієї хвороби.

Міністерство розвитку економіки,
торгівлі та сільського господарства України
01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2