Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна » Громадськості » Звернення громадян » Інформація про роботу зі зверненнями громадян
Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у І кварталі 2020 року
12.08.2020 | 10:27 | Департамент документального забезпечення та електронних сервісів.

Протягом І кварталу 2020 року у Міністерстві продовжувалася робота щодо забезпечення розгляду пропозицій, заяв і скарг (далі ‑ звернень) громадян, оперативного вирішення порушених у них питань.

У звітному періоді в Міністерстві на виконанні було 2228 звернень, у тому числі з попереднього кварталу перейшло 129 звернень, 2099 звернень надійшло за І квартал 2020 року.

Серед звернень, що надійшли до Міністерства, було:

Найчастіше причиною повторних звернень є те, що у заявників виникають додаткові питання щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Міністерства, у межах повноважень, надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.

Причиною неодноразових звернень є надання уточнень заявниками до попереднього звернення, а також надсилання листів з одно і того питання без очікування відповіді на попереднє звернення.

Масові звернення стосувались питань щодо проекту закону України “Про працю”, розміру посадового окладу суддів, розпаювання та приватизації землі підприємства ДПНВД Агрокомбінату "Пуща Водиця".

У звітному періоді у Міністерстві розглянуто – 2094 звернення (99,7 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у І кварталі 2020 року), на розгляді залишилося – 5 звернень (0,3 %). За результатами розгляду, зокрема:

  • вирішено позитивно – 282;
  • надано роз’яснення – 1286;
  • надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 469;
  • не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 57.

Звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, Міністерством не розглядалися у зв’язку з тим, що попередні звернення було вирішено по суті та надано ґрунтовні відповіді або такі звернення мали інформативний характер, а також була відсутня зворотна адреса.

Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.

З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному веб-сайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо напрямів діяльності Міністерства, показників економічно-соціального розвитку, нововведень у відповідних сферах економічної діяльності, контактних даних осіб відповідальних за певні напрями, роз’яснень та порад з питань, які відносяться до компетенції Міністерства, а також інформація щодо особистих прийомів громадян керівництвом Міністерства, розкладу роботи громадської приймальні, графіку та порядку особистого прийому громадян керівництвом Міністерства, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює телефонна “гаряча лінія”, телефон довіри Міністерства.

У приміщенні громадської приймальні Міністерства на стенді “Економічний розвиток України” постійно оновлюються матеріали про діяльність Міністерства.

Звернення громадян, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються і вирішуються у термін не більше 15 днів від дня їх отримання. Спеціально визначеним підрозділом по роботі зі зверненнями громадян постійно ведеться моніторинг термінів виконання звернень, також з працівниками Міністерства проводиться роз’яснювальна робота щодо термінів виконання та дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян.

З метою усунення подальшого порушення термінів виконання звернень, постійно проводиться роз’яснювальна робота з працівниками Міністерства щодо дотримання вимог Закону України “Про звернення громадян”, здійснюється нагадування щодо наближення терміну виконання звернень.

Протягом І кварталу 2020 року до Міністерства надійшло  звернень з питань:

  • праці і заробітної плати – 828 (39,43 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у І кварталі 2020 року);
  • аграрної політики і земельних відносин – 376 (17,91 %);
  • економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 303 (14,44 %);
  • діяльності підприємств та установ – 165 (7,86 %);
  • освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 158 (7,53 %);
  • діяльності центральних органів виконавчої влади – 45 (2,14 %);
  • промислової політики – 36 (1,72 %);
  • діяльності місцевих органів виконавчої влади – 36 (1,72 %);
  • комунального господарства – 35 (1,67 %);
  • фінансової, податкової, митної політики – 33 (1,57 %);
  • соціальної політики, соціального захисту населення – 24 (1,14 %);
  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 18 (0,86 %);
  • культури та культурної спадщини, туризму –  15 (0,71 %);
  • екології та природних ресурсів – 9 (0,43 %);
  • житлової політики – 6 (0,29 %);
  • обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 4 (0,19 %);
  • охорони праці та промислової безпеки – 3 (0,14 %) ;
  • транспорту і зв’язку – 1 (0,05 %);
  • діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України – 1 (0,05 %);
  • діяльності органів місцевого самоврядування – 1 (0,05 %);
  • державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 1 (0,05 %).

Довідкові графічні матеріали додаються

Слід зазначити, що кількість звернень громадян, що надійшли протягом І кварталу 2020 року майже в 4,5 рази перевищує кількість, що надійшла у І кварталі 2019 року. Це відбулось через злиття Міністерства розвитку економіки і торгівлі України та Міністерства аграрної політики України, а також передачі функцій зайнятості, праці, трудової міграції, соціального діалогу та трудових відносин від Міністерства соціальної політики України.

Довідково: за І квартал 2019 року надійшло 453 звернення.

Отже у звітному періоді порівняно з І кварталом 2019 року спостерігається зростання звернень громадян за більшістю питань, зокрема зросла кількість звернень з питань:

- аграрної політики і земельних відносин – на 371 звернення (у 74 рази);

- діяльності місцевих органів виконавчої влади – на 35 звернень (у 35 разів);

- праці і заробітної плати – на 788 звернень (майже у 20 разів);

- діяльності підприємств та установ – на 137 звернень (майже у 5 разів);

- освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – на 118 звернень ( майже у 3 рази);

- діяльності центральних органів виконавчої влади – на 32 звернення (майже у 2,5 рази);

- економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – на 148 звернень (95 %);

- промислової політики  – на 9 звернень (33 %).

Порівняльний аналіз змісту звернень, що надійшли до Міністерства протягом І  кварталу 2019 року та І кварталу 2020 року, свідчить про зменшення кількості звернень громадян щодо:

- обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – на 7 звернень (64 %);

- культури та культурної спадщина, туризму – на 14 звернень ( 48 %);

- фінансової, податкової, митної політики – на 2 звернення (6 %).

Зменшення питань культури відбулось у зв’язку із визначенням Міністерства культури та інформаційної політики України головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах туризму та курортів та передачею Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України повноважень з цих питань до зазначеного Міністерства.

За І квартал 2020 року звернення надійшли з наступних регіонів України:

  • м. Києва – 453 (21,59 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у І кварталі 2020 року);
  • Дніпропетровської обл. – 203 (9,67 %);
  • Київської обл. – 182 (8,67 %);
  • Харківської обл. – 150 (7,15 %);
  • Львівської  обл. – 99 (4,72 %);
  • Донецької обл. – 92 (4,38 %);
  • Одеської обл. –  88 (4,19 %);
  • Полтавської обл. – 70 (3,33 %);
  • Житомирської обл. – 68 (3,24 %);
  • Запорізької обл. – 59 (2,81 %);
  • Черкаської обл. – 58 (2,76 %);
  • Чернівецької обл. – 53 (2,53 %);
  • Вінницької обл. – 47 (2,24 %);
  • Закарпатської та Кіровоградської обл. – по 47 (по 2,24 %);
  • Сумської обл. – 45 (2,14 %);
  • Миколаївської обл. – 41 (1,95 %);
  • Херсонської  обл. – 38 (1,81 %);
  • Рівненської та Хмельницької обл. – по 31 (по 1,48%);
  • Чернігівської обл. – 30 (1,43 %);
  • Тернопільської  обл. – 20 (0,95 %);
  • Луганської обл. – 19 (0,91 %);
  • Волинської обл. – 16 (0,76 %);
  • Івано-Франківської обл. – 15 (0,71 %).

З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду надійшло 10 звернень (0,48 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у І кварталі 2020 року).

Без зазначення адреси надійшло 87 звернень (4,14 %).

Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:

‑ згідно з Графіком особистого прийому громадян керівництвом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України забезпечено проведення особистих прийомів громадян Міністром, першим заступником, заступниками Міністра, заступником Міністра-Торговим представником України та державним секретарем Міністерства.

Протягом І кварталу 2020 року на прийом до Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 03.03.2020 (за дорученням Міністра прийом проведено заступником Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Свириденко  Ю.  А.) звернулося 4 громадянина, до першого заступника та заступників Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України – 16 громадян. Усього за результатами прийому керівництвом Міністерства прийнято 7 заяв, у тому числі 2 заяви від юридичних осіб;

‑ щосереди здійснювався прийом громадян працівниками відділом доступу до публічної інформації та розгляду звернень громадян департаменту документального забезпечення та електронних сервісів у громадській приймальні Міністерства;

відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 у громадській приймальні Міністерства щосереди з 11:00 по 13:00 працівниками підрозділу по роботі зі зверненнями громадян проводиться телефонна “гаряча лінія”. Протягом І кварталу 2020 року проведено 13 телефонних “гарячих ліній”, на які звернулось 251 громадянин;

‑ на виконання зазначеного Указу у Міністерстві щодня працює телефон довіри. Протягом І кварталу 2020 року на телефон довіри звернулось 1323 громадянина.

Більшість звернень, що надходили на телефонну “гарячу лінію” та телефон довіри від громадян, стосувалася питань отримання ліцензії на експорт та імпорт, реєстрації та отримання свідоцтва на авторське право, публічних закупівель, особистого прийому громадян Міністром розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, діяльності іноземних представництв, кредитування фермерських господарств та інших аграрних питань, отримання роз’яснень стосовно умов оплати праці, ліцензій на працевлаштування.

Міністерство розвитку економіки,
торгівлі та сільського господарства України
01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2