Міністерство економіки України

Головна / Громадськості / Звернення громадян / Інформація про роботу зі зверненнями громадян
Меню

Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у 2021 році

Протягом 2021 року у Міністерстві продовжувалася робота щодо забезпечення розгляду пропозицій, заяв і скарг (далі – звернень) громадян, оперативного вирішення порушених у них питань.

У 2021 році у Міністерстві було на виконанні 5661 звернення громадян, з них перейшло з попереднього року 48 звернень.

Рис. 1. Звернення громадян за формою надходження

Звернення громадян, які надійшли протягом 2021 року, за суб’єктом, видами та ознаками надходження наведені на рис. 2-4.

                                                                                        

Рис. 2. Звернення громадян за видами

Рис. 3. Звернення громадян за суб’єктом

 

Рис. 4. Звернення громадян за ознакою надходження

 

Найчастіше причиною повторних звернень є те, що у заявників виникають додаткові питання щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Міністерства, у межах повноважень, надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.

Масові звернення стосувалися питання щодо:

врегулювання оплати праці працівників судової системи України;

передачі Держгеокадастру у підпорядкування Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів України, а також функцій з формування та реалізації державної політики у сфері земельних відносин;

соціальної підтримки застрахованих осіб − найманих працівників, ФОП та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2;

перевірки діяльності ТОВ “Воркхаб” в частині дотримання ліцензійних умов з працевлаштування закордоном;

передачі в експлуатацію житлового комплексу “Варшавський плюс”, побудованого на земельній ділянці, яка знаходиться у власності державного підприємства “Пуща Водиця”;

відсторонення працівника від роботи у зв’язку з відмовою від вакцинації від COVID -19;

отримання допомоги в рамках Програми “єПідтримка”.

Причиною неодноразових звернень є надання уточнень заявниками до попереднього звернення, а також надсилання листів з одного і того ж питання без очікування відповіді на попереднє звернення.

Звернення громадян, що надійшли до Міністерства за звітний період, у розрізі категорій громадян та за соціальним станом наведено нижче.

Рис. 5. Звернення громадян за категоріями громадян

Рис. 6. Звернення громадян за соціальним станом

У звітному періоді у Міністерстві розглянуто 5565 звернень (99 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2021 році), на розгляді залишилося 48 звернень (1 %). За результатами розгляду, зокрема:

  • дано роз’яснення – 3699;
  • надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 1211;
  • вирішено позитивно – 563;
  • не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 74;
  • повернуто авторові на підставі статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян” – 17;
  • відмовлено у задоволенні – 1.

Звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, Міністерством не розглядалися у зв’язку з тим, що попередні звернення було вирішено по суті та надано ґрунтовні відповіді або такі звернення мали інформативний характер, а також не розглядалися за проханням заявників.

Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.

З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному вебсайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо напрямів діяльності Міністерства, пріоритетних реформ, показників економічно-соціального розвитку, нововведень у відповідних сферах економічної діяльності, контактних даних осіб відповідальних за певні напрями, роз’яснень та порад з питань, які відносяться до компетенції Міністерства, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює телефонна “гаряча лінія” Міністерства, розміщено посилання на інформаційні ресурси та сервіси. На офіційному вебсайті Міністерства також запроваджено онлайн пошук вхідної кореспонденції, англомовна версія вебсайту та версія для людей з вадами зору.

Звернення громадян, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються і вирішуються у термін не більше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Спеціально визначеним підрозділом по роботі зі зверненнями громадян постійно ведеться моніторинг термінів виконання звернень, також з працівниками Міністерства проводиться роз’яснювальна робота щодо термінів виконання та дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян.

Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:

до 15 днів – 4766 звернень (85,5 % від загальної кількості звернень, що розглянуто у Міністерстві протягом 2021 року);

до 30 днів – 743 звернення (13,4 %);

до 45 днів – 14 звернень (0,3 %);

з порушенням терміну – 42 звернення (0,8 %).

З метою усунення подальшого порушення термінів виконання звернень, постійно проводиться роз’яснювальна робота з працівниками Міністерства щодо дотримання вимог Закону України “Про звернення громадян”, здійснюється нагадування щодо наближення терміну виконання звернень.

Протягом 2021 року до Міністерства надійшли  звернення з питань:

  • праці і заробітної плати – 1624 (28,92 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2021 році);
  • соціальної політики, соціального захисту населення – 1265 (22,54 %);
  • економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 1108 (19,74 %);
  • аграрної політики і земельних відносин – 361 (6,43 %);
  • діяльності центральних органів виконавчої влади – 310 (5,52 %);
  • освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 187 (3,33 %);
  • діяльності підприємств та установ – 179 (3,19 %);
  • діяльності місцевих органів виконавчої влади – 145 (2,58 %);
  • охорони праці та промислової безпеки – 121 (2,16 %);
  • промислової політики – 84 (1,5 %);
  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 75 (1,34 %);
  • комунального господарства – 63 (1,12 %);
  • житлової політики – 23 (0,41 %);
  • фінансової, податкової, митної політики – 21 (0,37 %);
  • діяльності органів місцевого самоврядування – 11 (0,2 %);
  • екології та природних ресурсів – 6 (0,11 %);
  • культури та культурної спадщини, туризму – 6 (0,11 %);
  • обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 6 (0,11 %);
  • охорони здоров’я – 3 (0,05 %);
  • державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 3 (0,05 %);
  • транспорту і зв’язку – 2 (0,04 %);
  • інші – 10 (0,18 %).

У звітному періоді порівняно з 2020 роком зросла кількість звернень, у яких порушувалися питання:

  • соціальної політики, соціального захисту населення – на 793 звернення (у 1,5 раза);
  • охорони праці та промислової безпеки – на 110 звернення (у 10 разів);
  • діяльності центральних органів виконавчої влади – на 68 звернення (на 28 %);

У порівнянні з 2020 роком у 2021 році зменшилась кількість звернень громадян щодо:

  • обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – на 36 звернень (на 86 %);
  • культури та культурної спадщини, туризму – на 21 звернення (на 78 %);
  • фінансової, податкової, митної політики – на 42 звернень (на 67 %);
  • аграрної політики і земельних відносин – на 670 звернень (на 65 %);
  • освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – на 281 звернення (на 60 %);
  • діяльності підприємств та установ – на 237 звернень (на 57 %);
  • житлової політики – на 24 звернення (на 51 %);
  • промислової політики – на 58 звернень (на 41 %);
  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян– на 34 звернення (на 31 %);
  • праці і заробітної плати – на 677 звернень (на 29 %);
  • комунального господарства – на 18 звернень (на 22 %).
  • економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – на 172 звернення (на 14 %).

Зменшення питань культури та туризму відбулось у зв’язку із визначенням Міністерства культури та інформаційної політики України головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах туризму та курортів та передачею Міністерством економіки України повноважень з цих питань до зазначеного Міністерства.

Зменшення питань аграрної політики і земельних відносин відбулось у зв’язку із створенням Міністерства аграрної політики та продовольства України та передачею функцій з формування та реалізації державної аграрної політики, державної політики у сферах сільського господарства, у сфері Державного земельного кадастру, а також з питань продовольчої безпеки держави, сфери агропромислового виробництва, технічної політики у сфері агропромислового комплексу та машинобудування для агропромислового комплексу, сільського розвитку, розвитку фермерства.

Зменшення питань промислової політики відбулось у зв’язку із визначенням Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості України головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну промислову політику, та передачею Міністерством економіки України повноважень з цих питань до зазначеного Міністерства.

Зменшення питань освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності відбулося у зв’язку з набранням чинності Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо створення національного органу інтелектуальної власності”, а також прийняттям розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.10.2020 № 1267-р “Про Національний орган інтелектуальної власності”, яким визначено, що державне підприємство “Український інститут інтелектуальної власності” виконує функції Національного органу інтелектуальної власності.

За 2021 рік звернення надійшли з наступних регіонів України:

  • м. Києва – 1260 (22,46 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2021 році);
  • Дніпропетровської обл. – 399 (7,11 %);
  • Харківської обл. – 389 (6,93 %);
  • Київської обл. – 327 (5,83 %);
  • Львівської обл.– 295 (5,26 %);
  • Одеської обл. – 241 (4,29 %);
  • Донецької обл. – 236 (4,2 %);
  • Запорізької обл. – 223 (3,97 %);
  • Полтавської обл. – 217 (3,87 %);
  • Черкаської обл. – 194 (3,46 %);
  • Сумської обл. – 182 (3,24 %);
  • Миколаївської обл. – 154 (2,74 %);
  • Рівненської обл. – 132 (2,35 %);
  • Івано-Франківської обл. – 129 (2,3 %);
  • Тернопільської обл. – 120 (2,14 %);
  • Хмельницької обл. – 119 (2,12 %);
  • Вінницької обл. – 117 (2,08 %);
  • Чернігівської обл. – 114 (2,03 %);
  • Кіровоградської  обл. – 113 (2,01 %);
  • Херсонської обл. – 99 (1,76 %);
  • Житомирської обл. – 96 (1,71 %);
  • Волинської обл. – 67 (1,19 %);
  • Закарпатської обл. – 62 (1,1 %);
  • Луганської обл. – 61 (1,09 %);
  • Чернівецької обл. – 41 (0,73 %).

З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду надійшло 15 звернень (0,27 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2021 році).

Без зазначення адреси надійшло 211 звернень (3,76 %).

 

 

Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:

відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 працівниками підрозділу по роботі зі зверненнями громадян проводиться телефонна “гаряча лінія” та щодня працює телефон довіри. Протягом 2021 року на телефон довіри та телефонну “гарячу лінію” звернулося 4185 громадян.

Більшість звернень, що надходили на телефонну “гарячу лінію” та телефон довіри від громадян, стосувалася питань: отримання ліцензії на експорт та імпорт; діяльності іноземних представництв; отримання кредитів на сільськогосподарську техніку та інших аграрних питань; здійснення публічних закупівель; невиплати допомоги по безробіттю; умов оплати праці; подання повідомлення про прийняття працівника на роботу; ліцензій на працевлаштування закордоном, отримання допомоги в рамках Програми “єПідтримка”.

На виконання пункту 19 протоколу позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020 № 2, а також з метою запобігання можливого поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на період дії  карантину проведення особистих прийомів громадян у Міністерстві тимчасово призупинено.

На період дії карантину працівниками підрозділу по роботі зі зверненнями громадян забезпечено реалізацію конституційного права громадян на особисте звернення до Мінекономіки, зокрема шляхом прийняття звернень за телефоном “гарячої лінії” Міністерства економіки України та телефоном довіри Мінекономіки. Протягом 2021 року за допомогою зазначених ліній прийнято 25 заяв.

Також, у ІІ кварталі 2021 року (01.06.2021) відбулася пряма телефонна лінія Кабінету Міністрів України за участю заступника Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дядюри І. Г., на яку звернулося 6 осіб (прийнято 5 заяв).

Підписка на новини

https://freegeoip.net/json