Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 30.12.2003 № 85516 щодо роботи зі зверненнями громадян, у 2015 році Міністерством вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.
У 2015 році у Мінекономрозвитку було на виконанні 1994 звернень громадян, з них перейшло з попереднього року 99 звернень.
Протягом 2015 року до Мінекономрозвитку надійшло 1895 звернень, з них:
Довідково: у 2014 році до Мінекономрозвитку надійшло 1405 звернень, з них: 398 звернень (або 28 %) було переадресовано Мінекономрозвитку Верховною Радою України, Адміністрацією Президента України, Кабінетом Міністрів України.
Законом України “Про внесення змін до Закону України “Про звернення громадян” щодо електронного звернення та електронної петиції” передбачається надходження до органів державної влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, об’єднань громадян або посадових осіб, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань, електронного звернення.
На офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку було розміщено рубрику “Електронне звернення”, за допомого якої до Мінекономрозвитку може бути надіслане електронне звернення. Так протягом звітнього періоду через зазначений ресурс до Мінекономрозвитку надійшло 78 електронних звернень.
Слід зазначити, що від державної установи “Урядовий контактний центр” до Мінекономрозвитку у 2015 році надійшло 968 звернень, у тому числі:
Серед звернень, що надійшли до Мінекономрозвитку, було:
За видами звернень у 2015 році до Мінекономрозвитку надійшло:
За звітний період до Мінекономрозвитку надійшли звернення від таких категорій громадян:
За соціальним станом протягом 2015 року до Мінекономрозвитку надійшли звернення від:
За ознакою надходження протягом 2015 року було:
Найчастіше причиною повторних звернень є виникнення у заявника нових питань, уточнення щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Мінекономрозвитку у межах компетенції надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.
На виконання доручення Прем’єр-міністра України від 25.02.2015 № 7993/0/1-15, було утворено комісію з проведення службового розслідування щодо неналежного виконання службових обов’язків Головою Державної фіскальної служби України Білоусом І. О., його першим заступником
Хоменком В. П. та заступником Макаренком А. В. Масові звернення стосувались питань у сфері справляння податків і зборів, порядку їх адміністрування органами Державної фіскальної служби України, які було розглянуто та враховано в роботі вищезазначеної комісії.
У звітному періоді у Мінекономрозвитку розглянуто 1863 звернення (98 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Мінекономрозвитку у 2015 році), на розгляді залишилося 32 звернення (2 %). За результатами розгляду, зокрема:
Звернення, повернені відповідно до статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян”, надійшли як електронні звернення без зазначення місця проживання заявників.
Звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, не містили зворотньої адреси або попереднє звернення було вирішено по суті.
Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Мінекономрозвитку за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.
З метою ознайомлення громадян з діяльністю Мінекономрозвитку та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо особистих прийомів громадян керівництвом Мінекономрозвитку, розкладу роботи громадської приймальні, графіку та порядку особистого прийому громадян керівництвом Мінекономрозвитку, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює “гаряча” телефонна лінія, телефон довіри Мінекономрозвитку.
У приміщенні громадської приймальні Мінекономрозвитку на стенді “Економічний розвиток України” постійно оновлюються матеріали про діяльність Мінекономрозвитку, показники про досягнення у сфері соціально-економічного розвитку держави.
З метою оптимізації термінів розгляду звернень громадян, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, відповіді на них надаються не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Постійно ведеться моніторинг строків виконання звернень, також з працівниками проводиться роз’яснювальна робота щодо строків виконання та дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян.
Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:
до 15 днів – 1375 звернень (73 % від загальної кількості звернень, що розглянуто у Мінекономрозвитку протягом 2015 року);
до 30 днів – 392 звернення (21 %);
з порушенням терміну – 96 звернень (6 %).
З метою усунення подальшого порушення термінів виконання звернень (перевищення терміну більше ніж 30 днів), проведено роз’яснювальну роботу з працівниками Мінекономрозвитку щодо дотримання вимог Закону України “Про звернення громадян”.
Протягом 2015 року до Мінекономрозвитку надійшло 864 звернення з питань економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва (45,6 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Мінекономрозвитку у 2015 році), зокрема:
Крім того, 54,4 % звернень надійшли з питань:
Порівняльний аналіз змісту звернень, що надійшли до Міністерства протягом 2014 року та 2015 років, свідчить про зменшення кількості звернень громадян щодо процедури державних закупівель (зменшилось на 15 звернень, тобто на 25 %), освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності (на 5 звернень, тобто на 24 %).
Порівняно з 2014 роком у 2015 році зросла кількість звернень, в яких порушувалися питання цінової і тарифної політики, контролю цін (зросло на 100 звернень, тобто на 63 %), інвестиційної політики, раціоналізаторських пропозицій (на 39 звернень, тобто на 61 %), діяльності центральних органів виконавчої влади (на 125 звернень, тобто на 53 %), культури та культурної спадщини, туризму(на 30 звернень, тобто на 91 %).
У 2015 році звернення надійшли з наступних регіонів України:
З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду надійшло 10 звернень (0,5 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2015 році).
Без зазначення адреси надійшло 39 звернень (2 %).
Довідкові графічні матеріали додаються
На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” забезпечено постійний контроль за розглядом звернень громадян та наданням відповідей на них, проводиться аналіз стану розгляду звернень у Міністерстві.
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:
– на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2010 № 924 “Про організацію особистого прийому громадян у Кабінеті Міністрів України” забезпечено проведення особистого прийому громадян Міністром економічного розвитку і торгівлі України у приймальні громадян Кабінету Міністрів України. Прийоми проводились 26.01.2015 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Веремієм І. Г., 23.03.2015 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Нефьодовим М. Є., 25.05.2015, 27.07.2015, 28.09.2015 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Коржом Р. А., 21.11.2015 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України – Торговим представником України Микольською Н. Я.
На прийоми за відповідними роз’ясненнями звернувся 81 громадянин, прийнято 78 заяв;
– відповідно до наказу Міністерства економіки України від 04.06.2009 № 545 “Про підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян” забезпечено проведення особистих прийомів громадян заступниками Міністра у своїх приймальнях згідно з графіком особистого прийому громадян керівництвом Міністерства. Графік затверджено Міністром економічного розвитку і торгівлі України А. Абромавичусом 24.04.2015;
– щосереди та щоп’ятниці здійснювався прийом громадян працівниками відділу доступу до публічної інформації та розгляду звернень громадян департаменту документального забезпечення у громадській приймальні Міністерства. На прийом звернулось 3 особи.
Крім того, на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109:
– у громадській приймальні Міністерства щосереди з 11.00 по 13.00 проводилась “гаряча” телефонна лінія. Протягом 2015 року проведено 51 “гаряча” телефонна лінія, на які звернулось 439 громадян;
– щоденно функціонує телефон довіри Міністерства за телефоном 253-61-36. Протягом 2015 року на телефон довіри звернулось 367 громадян.
Більшість питань, що надходили на “гарячу” телефонну лінію та телефон довіри від громадян стосувалося питань зовнішньоекономічної діяльності, особистого прийому громадян Міністром економічного розвитку та торгівлі України, процедури проведення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, захисту прав споживачів, повірки лічильників, видачі ліцензій на експорт та імпорт, цін на товари, перевірки підприємств, визначення середньоринкової вартості автомобіля.
– на офіційному веб-сайті Міністерства забезпечено роботу Інтернет-ресурсу “Зворотний зв’язок”. До зазначеного Інтернет-ресурсу у 2015 році надійшло та надано відповіді на 93 звернення.