Міністерство економіки України
- Зроблено в Україні
- Інвестиції в Україну та відновлення економіки
- Cемінари для бізнесу: Операції в Україні, що фінансуються Світовим банком і Цільовим фондом URTF
- Приватизація триває: менше держави в економіці
- єРобота: Гранти від держави на відкриття чи розвиток бізнесу
- Санкційний контрнаступ України
- Розвиток малого і середнього підприємництва
- Бізнес-клімат
- Державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності
Бізнес-клімат
Однією із пріоритетних реформ Уряду є створення сприятливих умов для ведення бізнесу. Для втілення цієї мети поряд з реалізацією регуляторної політики зусилля Уряду спрямовані на вдосконалення регуляторного середовища (дерегуляцію).
Дерегуляція передбачає скасування надмірних регуляторних обмежень та спрощення неефективних дозвільних процедур, процедур ліцензування та надання публічних, у тому числі адміністративних послуг, спрощення процедур надання звітності, здійснення моніторингу та інших обмежень для бізнесу.
Скасовуючи регуляторні обмеження та спрощуючи неефективні процедури Мінекономіки спільно з іншими центральними органами виконавчої влади не тільки зменшує адміністративний тиск на бізнес та бореться з корупцією, але й дає бізнесу можливість сконцентруватися на своїй основній діяльності.
Надзвичайно важливою для забезпечення успіху дерегулювання є взаємодія владних структур та бізнес-спільноти, провідних громадських об’єднань, національних та міжнародних організацій, науковців.
1. За ініціативою Мінекономіки Урядом розпочато масштабний перегляд інструментів державного регулювання господарської діяльності (ліцензій, дозволів, результатів надання публічних послуг, у тому числі адміністративних послуг) в усіх сферах суспільних відносин.
З метою здійснення прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності та координації дій центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у відповідних сферах господарської діяльності, щодо застосування інструментів державного регулювання, Урядом утворено Міжвідомчу робочу групу з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності (постанова Кабінету Міністрів України від 13.01.2023 № 44).
Результатом роботи Міжвідомчої робочої групи з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності є реалізація Урядом та центральними органами виконавчої влади рекомендацій щодо удосконалення, реінжинірингу, цифровізації або скасування неефективних та необґрунтованих інструментів державного регулювання господарської діяльності.
Проведено 18 засідань Міжвідомчої робочої групи з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності.
Опрацьовано сфери 20 центральних органів виконавчої влади.
Загалом розглянуто 1323 інструментів державного регулювання господарської діяльності, з них рекомендовано:
- скасувати 465 інструментів;
- оптимізувати (діджиталізувати) 584 інструментів;
- залишити 268 інструментів;
- додатково опрацювати 15 інструментів.
На виконання рекомендацій Міжвідомчої робочої групи з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності прийнято 35 нормативно-правовий акт та скасовано 106 інструментів державного регулювання господарської діяльності.
2. В рамках політики Уряду щодо усунення регуляторних, адміністративних бар’єрів, які перешкоджають ефективному веденню підприємницької діяльності, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 31.01.2023 № 89-р актуалізовано План заходів щодо дерегуляції господарської діяльності та покращення бізнес-клімату, затверджений розпорядженням Уряду від 04.12.2019 № 1413-р.
План заходів включає перелік конкретних завдань та механізмів їх реалізації, спрямованих на спрощення умов провадження підприємницької діяльності в аграрній галузі, у сфері торгівлі, виробництва та реалізації товарів і послуг, будівельній галузі, в сферах транспорту, інформаційних і електронних технологій, екології та охорони навколишнього природного середовища, удосконалення процедур у медичній галузі та соціальній сфері.
3. З метою забезпечення підтримки розвитку і ведення бізнесу в умовах воєнного часу за ініціативи Мінекономіки Урядом переведено на декларативний принцип провадження більшості видів господарської діяльності (постанова Кабінету Міністрів України від 18.03.2022 № 314 "Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану").
4. Мінекономіки спільно з Офісом ефективного регулювання (BRDO) розробило бізнес-кейси для бажаючих відкрити власний бізнес.
Бізнес-кейси - це покрокові інструкції, що розповідають, які дозвільні документи будуть потрібні для відкриття того чи іншого бізнесу. За допомогою цього електронного інструменту, відповідаючи на декілька уточнюючих питань, у результаті можна отримати свій власний check-list завдань, а саме: які документи потрібно зібрати, скільки часу займе кожна процедура, куди звертатися та інше.
5. Мінекономіки та Офіс ефективного регулювання (BRDO) розробили "онлайн АРВ" - унікальний інструмент, що дозволяє державним службовцям та бізнесу проводити аналіз регуляторного впливу нормативно-правових актів не лише якісно та ефективно, а й значно скорочує часові витрати на його проведення. Крім того, на платформі ефективного регулювання розміщені допоміжні інструменти: онлайн-калькулятори, М-Тест, методичні матеріали, каталоги з питань державного адміністрування, статистичні дані тощо.
6. Мінекономіки здійснюється цифровізація дозвільних документів (звіт додається)