Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Директорату розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
07.03.2024 | 11:27 | Департамент торговельних угод та розвитку експортуЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ
Мікро-, малі та середні підприємства (далі – ММСП) відіграють важливу роль у економічному та соціальному розвитку країн світу.
Малі та середні підприємства визначаються як компанії, де працюють від 10 до 250 осіб. Підприємства, які мають до 10 працівників, зазвичай називають мікропідприємствами.
Незважаючи на появу нових можливостей для виходу на світові ринки, участь ММСП у міжнародній торгівлі є дуже обмеженою. Низка досліджень показали, що торговельні перешкоди більше впливають на ММСП, ніж на великі компанії. Деякі перешкоди включають нетарифні бар'єри, громіздке регулювання та митні процедури, складність із доступом до фінансування та відсутність прозорості.
РОЗГЛЯД ПИТАНЬ ММСП У СОТ
У рамках СОТ питання ММСП було відсутнє на порядку денному торговельних переговорів. Лише деякі угоди СОТ містять положення, які впливають на скорочення торговельних витрат для ММСП (Угода про технічні бар’єри у торгівлі, Угода про санітарні і фітосанітарні заходи, Угода про спрощення процедур торгівлі).
Разом з тим з огляду на внесок ММСП у торгівлю заінтересовані члени СОТ протягом останніх років активно розпочали обговорення питань, які стосуються усунення перешкод для участі ММСП у світовій торгівлі. Зокрема, влітку 2016 року група членів "Друзі ММСП" подали пропозицію, яка заохочує членів розглядати питання ММСП у СОТ як частину порядку денного, орієнтованого на розвиток.
За підсумками роботи 11-ої Конференції міністрів СОТ, яка проходила в 2017 році у Буенос-Айресі, Аргентинська Республіка, 88 членів СОТ прийняли Спільну заяву – Декларацію щодо створення неформальної робочої програми СОТ для ММСП.
Відповідно до зазначеної декларації члени погодилися створити неформальну робочу групу в рамках СОТ з питань ММСП, метою якої є ухвалення формальної робочої програми щодо ММСП під час наступної Конференції міністрів.
При цьому члени домовились, серед іншого, зосередитися на розгляді питань покращення доступу до інформації; створення передбачуваного регуляторного середовища; сприяння доступу до фінансування для ММСП, зокрема й через співпрацю з іншими багатосторонніми інституціями; зменшення витрат на торгівлю, включно зі спрощенням процедур торгівлі; процедур та вимог щодо походження; визначення питань, що можуть становити особливий інтерес для ММСП тощо.
Довідково. На початок2022 року група нараховує 94 члени СОТ: Австралія, Албанія, Антигуа і Барбуда, Аргентина, Афганістан, Беліз, Бразилія, Бруней-Даруссалам, В'єтнам, Вірменія, Гайана, Гамбія, Гватемала, Гондурас, Гонконг, Гренада, Грузія, Домініка, Домініканська республіка, Еквадор, Європейський Союз (а також 27 його членів), Ізраїль, Ісландія, Казахстан, Канада, Катар, Кенія, Киргизька Республіка, Китай, Тайвань, Колумбія, Королівство Бахрейн, Коста-Ріка, Кот-д'Івуар, Лаос, Ліхтенштейн, Малайзія, Мексика, Монголія, М'янма, Нігерія, Нікарагуа, Нова Зеландія, Норвегія, Пакистан, Парагвай, Перу, Північна Македонія, Республіка Корея, Республіка Молдова, Російська Федерація, Сальвадор, Сент-Вінсент і Гренадини, Сент-Кітс і Невіс, Сент-Люсія, Сінгапур, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії, Туреччина, Україна, Уругвай, Філіппіни, Чилі, Чорногорія, Швейцарія та Японія.
ДІЯЛЬНІСТЬ НЕФОРМАЛЬНОЇ РОБОЧОЇ ГРУПИ
2018 рік.
Відбулось 7 засідань, присвячених питанням доступу до інформації та торговельного фінансування, спрощенню процедур торгівлі, технічної допомоги, використання Інтернету як інструменту виходу на нові ринки тощо.
2019-2020 роки.
Неформальна робоча група працювала в таких сферах:
1. Підвищення прозорості
Було запропоновано розглядати питання ММСП у рамках механізму огляду торговельної політики членів шляхом включення відповідних розділів у звіти, що готуються Секретаріатом СОТ та урядами членів СОТ.
2. Створення онлайн-платформи з питань ММСП
Члени обговорювали можливість створення онлайн-платформи, яка б забезпечувала інформацією як представників малого і середнього бізнесу, так і державних службовців, залучених до формування державної політики у цій сфері.
3. Удосконалення платформи Global Trade Helpdesk
Global Trade Helpdesk – база даних торговельної інформації, заснована на відповідних ресурсах СОТ, ЮНКТАД та МТЦ. Зазначена ініціатива покликана сприяти ММСП у доступі до інформації, необхідної для виходу на зовнішні ринки.
Завдяки опитуванню, проведеному серед користувачів порталу Global Trade Helpdesk у деяких країнах, вдалося покращити доступ до джерел інформації стосовно податків, нетарифних бар’єрів, ринкових цін, процедур у внутрішній торгівлі, основних майданчиків для електронної торгівлі, установ, що здійснюють торговельне фінансування, національних порталів, які стосуються торгівлі, даних про компанії тощо.
Крім вищевказаного, заінтересовані члени СОТ розглянули положення, які стосуються ММСП, у регіональних торговельних угодах, укладених між членами СОТ, та можливості покращення доступу малого і середнього бізнесу до торговельного фінансування; ознайомилися з найкращими практиками країн щодо формування політики з питань ММСП, оцінками регуляторного впливу на такі компанії та з роботою, спрямованою на підтримку і розвиток ММСП, яку здійснюють такі організації, як Міжнародна торговельна палата, ОЕСР, Міжнародний союз електрозв’язку, Альянс спеціалістів з питань світової торгівлі.
За результатами засідань та на основі питань, які обговорювалися, члени групи розповсюдили Декларацію щодо мікро-, малих та середніх підприємств (INF/MSME/4.Rev.1), яка включає пакет рекомендацій для членів СОТ, які зосереджені на таких питаннях:
- збір та актуалізація інформації, пов'язаної з ММСП;
- сприяння ММСП у доступі до інформації, зокрема шляхом наповнення бази даних Global Trade Helpdesk;
- імплементація Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі з урахуванням інтересів ММСП;
- залучення ММСП до регуляторної діяльності у сфері торгівлі;
- наповнення комплексної бази даних СОТ;
- вирішення питань доступу ММСП до фінансування та транскордонних платежів.
2021 рік.
Проведено 6 засідань неформальної робочої групи, присвячених моніторингу імплементації пакету рекомендацій, передбаченого Декларацією щодо ММСП, на основі існуючих зобов’язань, окресленню повного переліку ключових тем для проведення їх подальших обговорень та визначенню кінцевих цілей неформальної робочої групи у контексті підготовки до 12-ої Конференції міністрів СОТ.
Завершено розробку та 2 грудня 2021 року представлено онлайн-платформу Trade4MSMEs, інструмент, який полегшить доступ малих підприємств до пов’язаної з торгівлею інформації, що розширить їх можливості у міжнародній торгівлі. Платформа також допоможе законотворцям розробляти заходи, що будуть враховувати особливі потреби ММСП.
На Платформі розміщені короткі онлайн-посібники для ММСП з ключовою інформацією про підготовку до експорту і імпорту товарів або послуг, до яких, зокрема, включена інформація щодо:
- основних торговельних документів, необхідних компаніям для здійснення експортно-імпортних операцій на різноманітних ринках;
- важливих питань договірних відносин та торговельних аспектів прав інтелектуальної власності;
- доступних варіантів транспортування та матеріально-технічного забезпечення.
Крім цього онлайн-платформа Trade4MSMEs містить окремий розділ для політиків, урядовців та дослідників, в якому представлені інформація стосовно важливих для діяльності ММСП питань, міжнародних і регіональних ініціатив, діяльність яких спрямована на підтримку ММСП та приклади передового досвіду, а також містяться посилання на доступні для аналітичних цілей джерела даних щодо ММСП.
2022 рік
У 2022 році відбулось 5 засідань неформальної робочої групи (08.02.2022, 07.04.2022, 19.05.2022, 15.07.2022, 12.10.2022) у рамках яких було здійснено моніторинг імплементації пакету рекомендацій, передбаченого Декларацією щодо ММСП, на основі існуючих зобов’язань, обговорення питань забезпечення кібербезпеки ММСП, організації роботи в рамках ініціативи у 2023 році, подальшого розвитку та наповнення онлайн-платформи Trade4MSMEs та завершення розробки Trade4MSMEs Network, нагородження переможців та призерів ініціативи “Helping small businesses transition to a sustainable economy”.
Довідково. Trade4MSMEs Network – розпочата 8 червня 2022 року ініціатива з партнерства з ключовими міжнародними організаціями, які займаються питаннями, пов’язаними зі сприянням експортній діяльності ММСП, до якої наразі входить близько 20 міжнародних та регіональних організацій.
У рамках засідання неформальної робочої групи, яке відбулось 7 квітня 2022 року, представниця України поінформувала учасників заходу щодо впливу військової агресії РФ на економічну ситуацію в Україні, на діяльність і кібербезпеку ММСП та щодо невідповідності проваджуваної РФ політики цілям та принципам роботи неформальної робочої групи, а також закликала їх заборонити імпорт і припинити співпрацю з постачальниками та надавачами послуг з РФ та білорусі, наголосивши, що кожен товар або послуга, імпортовані з цих країн, підтримує та фінансує вбивство тисяч невинних людей, веде до глобальної економічної нестабільності та посилює продовольчу небезпеку у світі.
Крім цього, під час засідань ініціативи від 15.07.2022, 12.10.2022 представниця України:
- представила інформацію щодо впливу військової агресії РФ на роботу українських ММСП, зокрема було відзначено втрату українцями робочих місць, руйнування країною-агресором української інфраструктури, терористичні атаки проведені нею 10 жовтня 2022 року, які спричинили відключення енергії та вимушене обмеження на її споживання, що також негативно вплинуло на роботу підприємств;
- наголосила, що недостача та висока ціна на критичні товари і сировину, порушення торговельних шляхів і ланцюгів поставок, недостатність фінансування, були спровоковані та посилені російською агресією;
- підкреслила, що незважаючи на складну ситуацію український бізнес відновлює свою діяльність та поінформувала про результати роботи програми тимчасової релокації підприємств.
2023 рік
У 2023 році відбулось 5 засідань неформальної робочої групи (13.03.2023, 26.04.2023, 03.07.2023, 09.10.2023, 07.12.2023) у рамках яких було, зокрема, здійснено моніторинг імплементації пакету рекомендацій, передбаченого Декларацією щодо ММСП, обговорення питань діджиталізації ММСП, гарантування доступності фінансування для жінок-підприємниць, розробки проекту зведеного документу щодо спеціальних положень стосовно ММСП у програмах авторизованого економічного оператора (АЕО), підтримки підприємств власниками яких є жінки, подальшого розвитку та наповнення онлайн-платформи Trade4MSMEs, розробки Trade Game та підготовки до 13-ї Конференції міністрів СОТ.
Представники України протягом року брали активну участь у зазначених засіданнях:
- представили інформацію щодо впливу військової агресії РФ на роботу українських ММСП, зокрема було відзначено втрату українцями робочих місць, руйнування країною-агресором української інфраструктури, підрив Каховської ГЕС та ядерний шантаж, що також має негативні наслідки як для українських, так і для іноземних підприємств;
- поінформували про результати роботи програми тимчасової релокації підприємств;
- представили пропозицій для оновлення інформації, розміщеної на платформі “Global Trade Helpdesk”;
- взяли участь в обговоренні представлених ОЕСР документів Declaration on Enhancing SMEs and Entrepreneurship Policies for Greater Resilience and Successful Green and Digital Transitions та key issues paper "Future-Proofing SME and Entrepreneurship Policies;
- надали інформацію для включення до розробленого неформальною робочою групою проекту зведеного документу щодо спеціальних положень стосовно ММСП у програмах авторизованого економічного оператора (АЕО);
- доєднались до дискусії стосовно презентації Міжнародного торговельного центру (ІТС) 2023 SME Competitiveness Outlook, в якій представлена інформація щодо впливу збройних конфліктів на діяльність підприємств.
12-а та 13-а КОНФЕРЕНЦІЇ МІНІСТРІВ СОТ
У зв’язку з розпочатою РФ війною проти України члени неформальної робочої групи вирішили відмовитись від прийняття декларацій міністрів з мікро-, малих та середніх підприємств та замінити її відповідними “звітами координатора”, які були розповсюджені напередодні 12-ї та 13-ї Конференцій міністрів СОТ, 10 червня 2022 року та 15 лютого 2024 року. Зазначені документи містять інформацію щодо:
- результатів роботи неформальної робочої групи за останні 6 років, а саме:
- прийняття у 2020 році Декларації щодо мікро-, малих та середніх підприємств, яка включає пакет 6 рекомендацій та заяв для членів СОТ і заяви щодо важливості підтримки ММСП під час пандемії COVID-19;
- створення 2-х баз даних СОТ database of MSME-related information in Regional Trade Agreements (2019), database of MSME references in Trade Policy Reviews (2021);
- запуску онлайн-платформи “Trade4MSMEs” у 2021 році, Trade4MSMEs Network у 2022 році та ініціативи із забезпечення готовності ММСП до експорту та навчання основ торгівлі “The Trade Game” у червні 2023 року;
- розробки компендіуму щодо спеціальних положень стосовно ММСП у програмах авторизованого економічного оператора (АЕО) та зведеного документу з питань доступу до фінансування ММСП, очолюваних жінками (спільно з неформальною робочою групою СОТ з питань торгівлі та гендеру);
- організації, спільно з Міжнародною торговою палатою та Міжнародним торговельним центром, ініціативи “the Small Business Champions” – щорічного конкурсу для нагородження видатних проектів з підтримки розвитку та участі ММСП у міжнародній торгівлі;
- планів стосовно подальшої роботи неформальної робочої групи:
- зосередженості на ключових для ММСП питаннях та на визначенні дій, які можуть бути вжиті для сприяння участі ММСП у міжнародній торгівлі, у тому числі через сприяння обміну передовими практиками щодо того, як найкраще враховувати потреби ММСП у національному нормотворчому процесі;
- заохочення підвищення обізнаності та використання платформ, що полегшують доступ ММСП до інформації;
- продовження роботи, з урахуванням Спільної заяви міністрів – Декларацію щодо створення неформальної робочої програми СОТ для ММСП, рекомендацій та заяв, передбачених Декларацією щодо ММСП;
- проведення чергових засідань принаймні двічі на рік та додаткових зустрічей за необхідності;
- надання підтримки зусиллям ММСП з подолання наслідків та відновлення від пандемії COVID-19:
- продовження сприянню відкритій торгівлі, а також надійним і сталим ланцюгам доданої вартості, які мають важливе значення для економічного відновлення ММСП від пандемії;
- заохочення підвищення обізнаності та використання платформ, що полегшують доступ ММСП до інформації. Члени неформальної робочої групи підтримуватимуть Секретаріат СОТ у здійсненні контролю та зборі інформації, зокрема щодо пов'язаних з торгівлею заходів, прийнятих у зв’язку з пандемією COVID-19.
ІНШІ ІНІЦІАТИВИ У СОТ
14 травня 2020 року низка членів СОТ, зокрема Україна, розповсюдили заяву щодо важливості підтримки мікро-, малих та середніх підприємств (ММСП) під час пандемії COVID-19.
У вказаному документі члени визнали необхідність глобальної координації зусиль зі стабілізації економіки та допомоги ММСП, які постраждали внаслідок пандемії, домовилися співпрацювати з метою збереження відкритості ринків, забезпечувати передбачуваність середовища міжнародної торгівлі, обмінюватися найкращими практиками стосовно допомоги ММСП у подоланні наслідків цієї кризи.
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
СОТ: ММСП та торгівля
Бази даних СОТ щодо наявних у регіональних торгових угодах та оглядах торговельної політики положень стосовно ММСП