Міністерство економіки України

Уряд оголошує початок прозорих концесійних конкурсів морських портів "Ольвія" та "Херсон"

Сьогодні, 12 вересня, були оголошені концесійні конкурси щодо надання в концесію майна морських портів "Ольвія" (Миколаїв) та "Херсон". Зазначені концесійні проекти були підготовлені за активної роботи Мінінфраструктури, проектного офісу "SPILNO", Європейського банку реконструкції та розвитку та  Міжнародної фінансової корпорації.                        

Разом з цим, Мінекономрозвитку брало активну участь в процесі підготовки вказаних проектів на всіх етапах, починаючи від розгляду концептуальних записок до участі у проведенні аналізу ефективності та роботи конкурсних комісій. Варто зазначити, що серед головних переваг концесії є те, що об'єкти концесії, в які інвестує приватний партнер,  в тому числі і новостворені, залишаються у власності держави. Водночас, приватний партнер бере на себе обов'язок сплачувати концесійні платежі до бюджету незалежно від результатів його господарської діяльності.

Таким чином, держава, передавши свої активи у концесію, одночасно вирішує проблему інвестування і модернізації об'єктів концесії, кваліфікованого управління ними та зростання бюджетних надходжень як від сплачених податків, так і від концесійних платежів.  

"Оголошення перших концесійних конкурсів у портовій інфраструктурі  є проривом до реалізації у нашій країні масштабних інфраструктурних проектів та є початком переходу економіки на новий рівень розвитку і зростання", - прокоментував подію Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Тимофій Милованов.    

Так, реалізація проекту у морському порту Ольвія  за весь період дії договору концесії надасть змогу залучити інвестиції у сумі 17,3 млрд грн та забезпечить ріст надходжень до бюджетів усіх рівнів в сумі 58 млрд грн, зокрема від надходжень  концесійних платежів в сумі 19,5 млрд. грн.                

В свою чергу, реалізація проекту у морському порту Херсон за весь період дії договору концесії сприятиме залученню інвестицій у сумі 1,37 млрд грн та росту надходжень до бюджетів усіх рівнів в сумі 14,3 млрд грн, зокрема, надходження концесійних платежів складуть близько 2,8 млрд грн.

Водночас, на концесіонера  покладатимуться зобов’язання, щодо:

  • пайової участі у розвиток інфраструктури міст - не менше ніж 5% від загальної кошторисної вартості об’єктів нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту (Херсон) та 5 % від загальної кошторисної вартості нового терміналу (Ольвія);

  • забезпечення обсягів перевалки вантажів у 2030 році на рівні, не меншому, ніж  1,36 млн т. за рік (Херсон) та 2,83 млн т. за рік (Ольвія);

  • забезпечення співфінансування робіт стосовно капітального ремонту дорожнього покриття у містах Миколаїв та Херсон.

Підписка на новини

https://freegeoip.net/json