Шановні туристи!
До початку подорожі, організованої туроператором/турагентом, будь ласка ознайомтесь із змістом цих рекомендацій, які розміщені на офіційних сайтах Мінекономрозвитку, МЗС, Мінінфраструктури, Державіаслужби, Держпродспоживслужби
При укладенні договору на туристичне обслуговування, будь ласка, перевірте, щоб:
- туроператор мав чинні ліцензію та фінансове забезпечення (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Мінекономрозвитку www.me.gov.ua у розділі "Діяльність-Туризм-Туроператорська діяльність-Ліцензійний реєстр");
- в договорі були вказані заявлені дати вильоту та прильоту;
- в договорі була вказана інформація про наявність трансферу з аеропорту до готелю в обох напрямках (у разі заявлення такої послуги);
- готель відповідав заявленій категорії і це було також вказано в договорі;
- були вказані строки відмови від туру та умови повернення коштів;
- кожен турист мав індивідуальний страховий поліс на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
- була наявна квитанція про оплату туру або фіскальний чек.
В подорож обов’язково візьміть з собою:
- копію договору на туристичне обслуговування;
- оригінал страхового полісу на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
- контакти туроператора (турагента);
- контакти дипломатичної установи України країни, до якої Ви подорожуєте.
У разі, якщо туроператор не надав заявлені послуги* за захистом порушених прав Ви маєте право звертатися із заявою до Держпродспоживслужби, надавши:
фото, - відео матеріали, копію договору на туристичне обслуговування;
розрахункові квитанції понесених витрат тощо.
У разі, якщо туроператор порушив ліцензійні умови**, Ви маєте право звертатися із заявою до Мінекономрозвитку, надавши підтверджуючі документи.
Порушенням ліцензійних умов вважається :
невидача туристу:
договору на туристичне обслуговування або ваучеру (якщо договір укладено шляхом видачі ваучера);
договору обов’язкового (медичне та від нещасного випадку) страхування (крім випадку самостійного укладання такого договору туристом);
проїзних документів (квитків, в тому числі електронних квитків);
відсутність договорів на туристичне обслуговування з туристами або з туристичними агентами, якщо договори укладаються через них;
невидача платіжних документів, що підтверджують внесення туристом до каси туроператора вартості туристичних послуг (фіскальний чек, квитанція);
відсутність у туроператора власного веб-сайту;
провадження туроператорської діяльності поза межами заявлених місць провадження такої діяльності;
відсутність оформлених трудових договорів з найманими працівниками туроператора;
наявність у штаті туроператора менше ніж 30 % працівників, які мають стаж роботи у сфері туризму, або освіту у сфері туризму;
відсутність у керівника туроператора документа про освіту або стажу роботи у сфері туризму;
відсутність у туроператора копії документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності турагента, що реалізує туристичні послуги, сформовані туроператором;
відсутність обліку виданих туристам договорів обов’язкового (медичного та від нещасного випадку) страхування;
неподання туроператором статистичного звіту до органу ліцензування;
невідповідність місця провадження туроператорської діяльності вимогам, визначеним ліцензійними вимогами***.
Права пасажирів у разі відмови у перевезенні, скасування чи тривалої затримки авіарейсів можна завантажити тут.
____________________________________
*стаття 20 Закону України «Про туризм»
***Вимоги до місця провадження туроператорської діяльності
- наявна інформаційна вивіска або інформаційна табличка із зазначенням повного найменування туроператора;
- наявні оргтехніка та програмна забезпечення, засоби телефонного зв'язку, доступ до Інтернету;
- при вході до місця провадження туроператорської діяльності розміщена інформація про режим роботи;
- на видному та доступному для туриста місці розміщена наступна інформація:
копія документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності туроператора перед туристами;
відомості про керівника, заступників керівника (за наявності) та головного бухгалтера туроператора та номери їх телефонів (мобільних телефонів у разі наявності), адреси електронної пошти (у разі наявності);
книга відгуків та пропозицій громадян;
Закон України "Про туризм";
Закон України "Про захист прав споживачів";
Ліцензійні умови провадження туроператорської діяльності;
місцезнаходження та номери телефонів Мінекономрозвитку, відповідного територіального органу Держпродспоживслужби.