Міністерство економіки України

Головна / Громадськості / Звернення громадян / Інформація про роботу зі зверненнями громадян
Меню

Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у 2011 році

Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 30.12.2003 № 85516 щодо роботи зі зверненнями громадян, у 2011 році Міністерством вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.

У 2011 році у Міністерстві було на виконанні 1528 звернень громадян, з них перейшло з попереднього року 17 звернень.

Протягом 2011 року до Міністерства надійшло 1511 звернень, з них:

  • поштою від громадян ‑ 512;

  • на особистому прийомі ‑ 145;

  • через уповноважену особу ‑ 1;

  • від Верховної Ради України – 5;

  • від Адміністрації Президента України – 37;

  • від Кабінету Міністрів України – 249;

  • від інших органів влади, установ та організацій – 562.

Довідково: у 2010 році до до Міністерства надійшло 1546 звернень, з них: 777 (або 45 %) було переадресовано Міністерству Верховною Радою України, Адміністрацією Президента України, Кабінетом Міністрів України та іншими центральними органами виконавчої влади.

Слід зазначити, що від державної установи “Урядовий контактний центр” до Міністерства у 2011 році надійшло 352 звернення, у тому числі:

  • надіслано за належністю (як такі, що не відносяться до компетенції Міністерства) – 189;

  • опрацьовано у термін не більше 14 днів та надано відповідь ‑ 159;

  • не підлягало розгляду (як такі, що не містить зворотньої адреси) – 2;

  • на розгляді залишилось (строк виконання яких припадає на січень 2012 року) – 2.

Серед звернень, що надійшли до Міністерства, було:

  • індивідуальних – 1412;

  • колективних – 94;

  • анонімних – 5.

За видами звернень у 2011 році до Міністерства надійшло:

  • пропозицій ‑ 8;

  • заяв (клопотань) – 1403;

  • скарг – 30.

За звітний період до Міністерства надійшли звернення від таких категорій громадян:

  • дітей війни – 39;

  • ветеранів праці ‑ 29;

  • інвалідів II групи ‑ 20;

  • інвалідів війни – 12;

  • інвалідів III групи ‑ 8;

  • інвалідів Великої Вітчизняної війни – 7;

  • осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 5;

  • учасників війни – 4;

  • учасників бойових дій – 4;

  • інвалідів I групи ‑ 3;

  • учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 3;

  • матерей-героїнь – 2;

  • одиноких матерей – 1;

  • багатодітних сімей – 1.

За соціальним станом протягом 2011 року до Міністерства надійшли звернення від:

  • пенсіонерів ‑ 603;

  • підприємців – 62;

  • робітників – 52;

  • працівників бюджетної сфери ‑ 38;

  • державних службовців – 15;

  • учнів, студентів – 6;

  • безробітних – 3;

  • селян – 1;

  • не визначені ‑ 731.

За ознакою надходження протягом 2011 року було:

  • первинних ‑ 1410;

  • повторних ‑ 52;

  • дублетних – 15;

  • масових ‑ 34.

Найчастіше причиною повторних звернень є виникнення у заявника нових питань, уточнення щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Міністерства у межах компетенції надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.

Переважна частина масових звернень стосується відміни переходу на зимовий час, органу виконавчої влади, який видає ліцензії на заготівлю та обробку лому чорного і кольорового металів, а також щодо норм постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 819 “Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957 “Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних цін на окремі види алкогольних напоїв”.

У звітному періоді у Міністерстві розглянуто 1500 звернень (99 відсотків від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2011 році), на розгляді залишилося 11 звернень (1 відсоток). За результатами розгляду, зокрема:

  • вирішено позитивно – 658;

  • надано роз’яснення ‑ 569;

  • відмовлено у задоволенні ‑ 81;

  • повернуто авторові на підставі статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян” – 3;

  • надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 186;

  • не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 3.

Слід зазначити, що звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, не містили зворотньої адреси.

Звернення, яким відмовлено у задоволенні (не надано відповіді), мали інформаційний характер та не містили конкретних пропозицій.

Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.

З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному веб-сайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення аналітичних довідок та добірок відповідей на найбільш поширені звернення громадян, а також інформації щодо особистих прийомів громадян керівництвом Міністерства, розкладу роботи громадської приймальні, графіку та порядку особистого прийому громадян керівництвом Міністерства, розпорядку та телефонів роботи “гарячої” телефонної лінії та телефону довіри Міністерства.

У приміщенні громадської приймальні Міністерства на стенді “Економічний розвиток України” постійно оновлюються матеріали про діяльність Міністерства, показники про досягнення у сфері соціально-економічного розвитку держави.

Протягом 2011 року терміни розгляду звернень громадян, визначених відповідно до чинного законодавства, не порушено.

Слід також зазначити, що постійно проводиться робота по оптимізації термінів розгляду звернень громадян. Звернення, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:

до 15 днів – 1129 звернень (75 відсотків від загальної кількості звернень, що розглянуто у Міністерстві протягом 2011 року);

до 30 днів – 371 звернення (25 відсотків).

Протягом 2011 року до Міністерства надійшло 996 звернень з питань економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва (65,9 відсотка від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2011 році), зокрема:

  • цінової і тарифної політики, контролю цін ‑ 578 (37,98 відсотка);

  • економічної стратегії, держаних цільових програм, пропозиції щодо виходу економіки України із кризового стану – 147 (9,73 відсотка);

  • регуляторної політики, внутрішньої торгівлі, захисту внутрішнього ринку, прав споживачів – 98 (6,49 відсотка);

  • зовнішньоекономічної політики, ліцензування ‑ 72 (4,77 відсотка);

  • власності і банкрутства ‑ 46 (3,04 відсотка);

  • процедури державних закупівель – 34 (2,5 відсотка);

  • інвестиційної політики, раціоналізаторських пропозицій – 17 (1,13 відсотка);

  • розвитку регіонів, газифікації – 4 (0,26 відсотка).

Крім того, протягом звітного періоду до Міністерства надійшли звернення з питань:

  • праці і заробітної плати ‑ 206 (13,63 відсотка);

  • фінансової, податкової, митної політики ‑ 47 (3,11 відсотка);

  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян ‑ 46 (3,04 відсотка);

  • житлової політики – 45 (2,98 відсотка);

  • діяльності центральних органів виконавчої влади – 37 (2,45 відсотка);

  • соціального захисту ‑ 36 (2,38 відсотка);

  • аграрної політики і земельних відносин – 17 (1,13 відсотка);

  • комунального господарства ‑ 15 (0,99 відсотка);

  • промислової політики – 14 (0,93 відсотка);

  • освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 10 (0,66 відсотка);

  • діяльності місцевих органів виконавчої влади – 6 (0,4 відсотка);

  • охорони здоров’я – 4 (0,26 відсотка);

  • державного будівництва, адміністративно-територіальний устрою – 3 (0,2 відсотка);

  • екології та природних ресурсів ‑ 2 (0,13 відсотка);

  • транспорту і зв’язку – 1 (0,07 відсотка);

  • культури та культурної спадщини, туризму ‑ 1 (0,07 відсотка);

  • діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин – 1 (0,07 відсотка);

  • діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України – 1 (0,07 відсотка);

  • обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин ‑ 1 (0,07 відсотка)та інші.

Порівняльний аналіз змісту звернень, що надійшли до Міністерства протягом 2010 року та 2011 років, свідчить про зменшення кількості звернень громадян щодо власності і банкрутства(зменшилось на 55 звернень, тобто на 55 відсотків), інвестиційної політики, раціоналізаторських пропозицій (на 13 звернень, тобто на 43 відсотка).

Порівняно з 2010 роком зросла кількість звернень, в яких порушувалися питання економічної стратегії, державних цільових програм, пропозиції щодо виходу економіки України із кризового стану(зросло на 77 звернень, тобто на 52 відсотка), регуляторної політики, внутрішньої торгівлі, захисту внутрішнього ринку, прав споживачів (на 19 звернень, тобто на 24 відсотка), зовнішньоекономічної політики, ліцензування (на 25 звернень, тобтона 35 відсотків), процедури державних закупівель (на 8 звернень, тобто на 24 відсотка).

Протягом зазначеного періоду до Міністерства не надходили звернення з питань співробітництва з СОТ, Європейським Союзом, з країнами СНД, міжнародними фінансовими організаціями.

У 2011 році звернення надійшли з наступних регіонів України:

  • м. Києва – 511 (33,82 відсотка від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2011 року);

  • Донецької обл. – 111 (7,35 відсотка);

  • Дніпропетровської обл. – 98 (6,49 відсотка);

  • Луганської обл. – 91 (6,02 відсотків);

  • Київської обл. – 74 (4,9 відсотка);

  • Харківської обл. – 57 (3,77 відсотка);

  • Одеської обл. – 53 (3,51 відсотка);

  • Вінницької та Запорізької обл., Автономної Республіки Крим – по 44 (по 2,91 відсотка);

  • Полтавської обл. – 42 (2,78 відсотка);

  • Хмельницької обл. – 38 (2,51 відсотка);

  • Львівської обл. – 32 (2,12 відсотка);

  • Черкаської обл. ‑ 29 (1,92 відсотка);

  • Чернігівської обл. – 28 (1,85 відсотка);

  • м. Севастополя – 24 (1,59 відсотка);

  • Сумської та Чернівецької обл. – по 23 (по 1,52 відсотка);

  • Херсонської обл. – 22 (1,46 відсотка);

  • Миколаївської обл. – 21 (1,39 відсотка);

  • Житомирської обл. – 17 (1,13 відсотка);

  • Кіровоградської обл. – 16 (1,06 відсотка);

  • Волинської обл. – 14 (0,93 відсотка);

  • Закарпатської, Івано-Франківської та Рівненської обл. – по 13 (по 0,86 відсотка);

  • Тернопільської обл. – 12 (0,79 відсотка).

З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду надійшло 4 звернення (0,26 відсотка від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2011 році).

На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” проводиться щоденний моніторинг звернень, які надходять до Міністерства, забезпечено постійний контроль за розглядом звернень громадян та наданням відповідей на них, проводиться аналіз стану розгляду звернень у Міністерстві.

Міністерством економіки України постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:

  • на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2010 № 924 “Про організацію особистого прийому громадян у Кабінеті Міністрів України” забезпечено проведення особистого прийому громадян Першим віце-прем’єр-міністром України – Міністром економічного розвитку і торгівлі України у приймальні громадян Кабінету Міністрів України. Прийоми проводились радниками Першого Віце-прем’єр-міністра України - Міністра економічного розвитку і торгівлі України Патокою А. Д. (01.02.2011, 05.04.2011, 02.08.2011, 04.10.2011 та 06.12.2011) та Завалевською В. О., Кравченко Д. В. (07.06.2011).

На прийом за відповідними роз’ясненнями звернулося 116 громадян, прийнято 114 заяв;

  • відповідно до наказу Міністерства економіки України від 04.06.2009№ 545 “Про підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян” забезпечено проведення особистих прийомів громадян заступниками Міністра у своїх приймальнях згідно з графіком особистого прийому громадян керівництвом Міністерства;

  • щосереди та щоп’ятниці здійснювався прийом громадян працівниками відділу доступу до публічної інформації та розгляду звернень громадян управління комунікацій з громадськістю у громадській приймальні Міністерства.

Крім того, на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109:

  • у громадській приймальні Міністерства щосереди з 11.00 по 13.00 проводилась “гаряча” телефонна лінія. Протягом 2011 року проведено 51 “гаряча” телефонна лінія, на яку звернулось 338 громадян;

  • щоденно функціонує телефон довіри Міністерства за телефоном 253-61-36. Протягом 2011 року на телефон довіри звернулося 268 громадян.

Більшість питань, що надходили на “гарячу” телефонну лінію та телефон довіри від громадян стосувалось процедури проведення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, видачі ліцензій, накладених санкцій, реєстрації та ліквідації іноземного представництва;

  • на офіційному веб-сайті Міністерства забезпечено роботу Інтернет-ресурсу “Зворотний зв’язок”. До зазначеного Інтернет-ресурсу у 2011 році надійшло та надано відповіді на 551 звернення;

  • щомісяця до 10 числа наступного місяця аналізується стан розгляду звернень громадян та готується аналітична записка керівництву Міністерства про стан роботи зі зверненнями громадян у Міністерстві.

Додаткові матеріали

Підписка на новини

https://freegeoip.net/json