Міністерство економіки України

Головна / Про Міністерство
Меню

Щодо порядку відкриття представництва іноземної компанії в Мавританії

Іноземний інвестор, який має намір відкрити в Мавританії компанію або представництво вже існуючої компанії, в першу чергу зобов’язаний звернутися до Делегації з розвитку приватного сектору (Delegation for Private Sector Development) або Служби єдиного вікна (Guichet Unique), які діють при Міністерстві економіки і фінансів.

До зазначених офісів подається пакет документів інвестиційного проекту, також під час візиту підприємець має можливість ознайомитися з переліком необхідних документів та дій, які потрібно здійснити для отримання інвестиційного сертифікату.

Інвестиційний сертифікат необхідний для реєстрації компанії відповідно до чинного законодавства, яке діє в Мавританії. Крім того, зазначений документ буде необхідний у подальших діях для виконання адміністративних процедур після започаткування роботи компанії.

Окрім того, інвестор має в обов'язковому порядку звернутися до відповідного міністерства, яке відповідає за сферу діяльності компанії, що започатковує свою роботу, а також до Міністерств економіки та фінансів, внутрішніх справ і юстиції та надати їм всі необхідні документи.

Делегація з розвитку приватного сектора і Торгово-промислова палата Мавританії надають відповідну допомогу і підтримку підприємцям, які планують вести бізнес на території країни.

Асоціація роботодавців, Торгово-промислова палата та Інформаційний центр технічного і економічного розвитку Мавританії надають списки комерційних організацій і/або приватних підприємців, а також іншу довідкову інформацію, яка може виявитися корисною компаніям, які планують здійснювати бізнес-діяльність в Мавританії.

Для створення спільного підприємства іноземні інвестори і їх місцеві партнери мають організувати комерційну компанію та зареєструвати її на території Мавританії.

Реєстрація підприємства здійснюється виключно за участю нотаріуса. У столиці Мавританії Нуакшоті працюють кілька нотаріусів, які спеціалізуються на справах реєстрації комерційних компаній. Іноземні інвестори та їх місцеві партнери мають відповідним чином підготувати і нотаріально завірити наступні документи: протокол спільного підприємства, правила і процедура проведення установчих зборів, правила і статут нової компанії.

Підприємцю, який реєструє компанію в Мавританії, необхідно здійснити кілька процедур (як приклад, відкриття компанії з обмеженою відповідальністю Société à Responsabilité Limitée). Перш за все, підприємцю необхідно внести статутний капітал на банківський рахунок та отримати депозитне свідоцтво. Зазначена процедура здійснюється протягом 1 дня (додаткова комісія при цьому не стягується).

Після цього власник бізнесу в Мавританії передає установчі документи, включаючи статут компанії нотаріусу. Незважаючи на те, що в законодавстві Мавританії відсутня вимога про обов'язкове нотаріальне засвідчення установчих документів для компаній з обмеженою відповідальністю, проте Комерційний суд країни не приймає до розгляду документи, які попередньо не завірені нотаріусом.

Вартість нотаріального засвідчення залежить від розміру статутного капіталу компанії. На даний час діє наступна схема оплати: при капіталі від одного до двох мільйонів мавританських угій (MRO) оплата складе 2% (1 USD = 355 MRO), при капіталі від двох до трьох мільйонів мавританських угій - 1,5% і при капіталі в 3-7 мільйонів угій - 1 %. Засвідчення документів у нотаріуса відбувається протягом 1 дня.

Наступний етап - реєстрація статутних документів в Управлінні напрямків діяльності (Direction des Domaines). У зазначеному управлінні відкривається досьє компанії, присвоюється реєстраційний номер, записується дата складання і назва юридичного документу (протягом 1 дня). Копія статуту зберігається в архіві Управління напрямків діяльності (Direction des Domaines) протягом необмеженого терміну. Вартість реєстрації уставного статуту становить 0,25% від капіталу плюс гербовий збір у розмірі 200 мавританських угій за кожну сторінку.

Після чого компанія має зареєструватися в приймальні Комерційного реєстру (Greffe du Tribunal de Commerce). Вартість зазначеної послуги вже включена до загальної вартості реєстрації. Після здачі документів до Комерційного реєстру компанія повинна опублікувати оголошення в офіційному друкованому виданні про своє заснування. Розміщення оголошення вартуватиме 20000-30000 MRO. Хоча заявники, згідно із законом, зобов'язані очікувати 1-2 тижні доки оголошення не буде надруковане, проте вони можуть продовжувати процедуру реєстрації.

Одночасно з попередньою процедурою реєстрації компанія має зареєструватися в Генеральній дирекції податків (Direction Générale des Impôts) ma отримати фіскальний номер. Розмір мита, яке стягується, становить 60000 мавританських угій. Окрім того, підприємство стає на облік у Національному фонді соціального забезпечення (Caisse Nationale de Sécurité Sociale). Після подачі заяви на реєстрацію представник Фонду соціального забезпечення інспектує офісні та виробничі приміщення компанії. При цьому, компанія може розпочинати свою діяльність. не очікуючи інспекторської перевірки.

На наступному етапі реєстрації компанії необхідно отримати також дозвіл від Міністерства праці. Згідно з чинним законодавством Мавританії, будь-яка особа, яка планує здійснювати комерційну діяльність на території країни, має отримати відповідний дозвіл від цього відомства. Дозвіл на здійснення діяльності має необмежений термін дії. Зазначена процедура триває не більше 4-х робочих днів у залежності від складності упорядкування документації та наявності вільного часу у нотаріуса.

Після завершення всіх формальностей щодо реєстрації компанія має надіслати офіційне повідомлення про початок своєї діяльності інспектору з питань праці.

 

За інформацією Посольства України в Королівстві Марокко

Підписка на новини

https://freegeoip.net/json