Міністерство економіки України

Головна / Громадськості / Звернення громадян / Інформація про роботу зі зверненнями громадян
Меню

Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у 2010 році

Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 30.12.2003 № 85516 щодо роботи зі зверненнями громадян, у 2010 році Міністерством вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.

У 2010 році у Міністерстві економіки України було на виконанні 1589 звернень громадян, з них перейшло з попереднього року 43 звернення.

Протягом 2010 року до Міністерства надійшло 1546 звернень, з них:

  • поштою від громадян ‑ 752;

  • на особистому прийомі – 17;

  • від Верховної Ради України ‑ 14;

  • від Адміністрації Президента України ‑ 45;

  • від Кабінету Міністрів України ‑ 271;

  • від інших органів виконавчої влади ‑ 447.

У 2010 році від державної установи "Урядовий контактний центр" до Міністерства надійшло 45 звернень, у тому числі:

  • прийнято до розгляду в Міністерстві – 35 звернень, з них: на 34 звернення надано відповідь, 1 звернення не підлягає розгляду (як таке, що не містить зворотньої адреси);

  • повернуто та надіслано за належністю – 10 звернень (як такі, що не відносяться до компетенції Міністерства).

Заяви опрацьовано структурними підрозділами Міністерства відповідно до їх компетенції у термін ‑ не більше 14 днів. Авторам звернень надано обґрунтовані відповіді.

Довідково: у 2009 році до Міністерства надійшло 3639 звернень, з них: 2688 (або 74 %) було переадресовано Міністерству Верховною Радою України, Секретаріатом Президента України, Кабінетом Міністрів України та іншими центральними органами виконавчої влади.

Серед звернень, що надійшли до Міністерства, було:

  • індивідуальних – 1383;

  • колективних – 148;

  • анонімних – 15.

За видами звернень протягом звітного періоду до Міністерства надійшло:

  • пропозицій – 98;

  • заяв (клопотань) – 1288;

  • скарг – 160.

За звітний період до Міністерства надійшли звернення від таких категорій громадян:

  • інвалідів II групи ‑ 20;

  • ветеранів праці ‑ 20;

  • учасників війни ‑ 18;

  • інвалідів I групи ‑ 12;

  • дітей війни ‑ 11;

  • інвалідів Великої Вітчизняної війни ‑ 8;

  • учасників ліквідації наслідків аварії  на Чорнобильській АЕС ‑ 3;

  • інвалідів III групи ‑ 3;

  • багатодітних сімей ‑ 2;

  • дітей – 1;

  • учасників бойових дій ‑ 1;

  • інвалідів війни – 1.

За соціальним станом у 2010 року до Міністерства надійшли звернення від:

  • пенсіонерів ‑ 543;

  • підприємців ‑ 71;

  • працівників бюджетної сфери ‑ 69;

  • державних службовців ‑ 62;

  • робітників ‑ 42;

  • селян – 10;

  • безробітних – 9;

  • учнів, студентів ‑ 5;

  • військовослужбовців – 1;

  • не визначені ‑ 734.

За ознакою надходження у 2010 році було:

  • первинних звернень – 1400;

  • масових – 74;

  • повторних ‑ 55;

  • дублетних – 17.

Найчастіше причиною повторних звернень є виникнення у заявника нових питань, уточнення щодо отриманих відповідей, а також те, що, на думку авторів звернень, пропозиції надані у попередніх зверненнях є актуальними на сьогодні. Крім того, є звернення, автори яких не дочекавшись терміну їх розгляду, передбаченого Законом України “Про звернення громадян”, надсилають повторні листи.

З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Міністерства у межах компетенції надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.

Переважна частина масових звернень стосуються питання закриття магазинів “секонд-хенд” та повернення вкладів Кредитною спілкою “Україна”.

У звітному періоді у Міністерстві розглянуто 1529 звернень (99% від загальної кількості звернень, що надійшли до Мінекономіки у 2010 році), на розгляді залишилося 17 звернень (1%). За результатами розгляду, зокрема:

  • вирішено позитивно – 576;

  • надано роз’яснення – 619;

  • відмовлено у задоволенні – 69;

  • надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 251;

  • не підлягає розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 14.

Слід зазначити, що звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, не містили зворотньої адреси.

Звернення, яким відмовлено у задоволенні (не надано відповіді), мали інформаційний характер та не містили конкретних пропозицій.

Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.

З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства економіки України та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному веб-сайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення аналітичних довідок та добірок відповідей на найбільш поширені звернення громадян, інформації щодо особистих прийомів громадян керівництвом Міністерства, розкладу роботи громадської приймальні, графіку та порядку особистого прийому громадян керівництвом Міністерства.

У приміщенні громадської приймальні Міністерства на стенді “Економічний розвиток України” також постійно оновлюються матеріали про діяльність Міністерства, показники про досягнення у сфері соціально-економічної політики держави.

Протягом 2010 року терміни розгляду звернень громадян, визначених відповідно до чинного законодавства, не порушено.

Слід також зазначити, що постійно проводиться робота по оптимізації термінів розгляду звернень громадян. Звернення, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:

до 15 днів ‑ 1010 звернень (66% від загальної кількості звернень, розглянутих протягом 2010 року);

до 30 днів – 519 звернень (34%).

Протягом 2010 року до Міністерства надійшло 891 звернення з питань економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва (57,67% від загальної кількості звернень, що надійшли до Мінекономіки у 2010 році), зокрема:

  • цінової і тарифної політики, контролю цін – 534 (34,58%);

  • власності і банкрутства ‑ 101 (6,53%);

  • регуляторної політики, внутрішньої торгівлі, захисту внутрішнього ринку, прав споживачів ‑ 79 (5,11%);

  • економічної стратегії, державних цільових програм, пропозиції щодо виходу економіки України із кризового стану ‑  70 (4,53%);

  • зовнішньоекономічної політики, ліцензування ‑  47 (3,04%);

  • інвестиційної політики, раціоналізаторських пропозицій – 30 (1,94%);

  • процедури державних закупівель – 26 (1,68%);

  • розвитку регіонів, газифікації – 4 (0,26%).

Крім того, протягом звітного періоду до Міністерства надійшли звернення з питань:

  • праці і заробітної плати ‑ 350 (22,64%);

  • фінансової, податкової, митної політики ‑ 84 (5,43%);

  • соціального захисту – 39 (2,52%);

  • комунального господарства ‑ 23 (1,49%);

  • житлової політики – 23 (1,49%);

  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян ‑ 22 (1,42%);

  • освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності ‑ 16 (1,03%);

  • діяльності місцевих органів виконавчої влади ‑ 16 (1,03%);

  • діяльності центральних органів виконавчої влади – 15 (0,97%);

  • аграрної політики і земельних відносин ‑ 14 (0,91%);

  • промислової політики – 4 (0,26%);

  • транспорту та зв’язку – 4 (0,26%);

  • охорони здоров'я ‑ 2 (0,13%);

  • екології та природних ресурсів ‑ 1 (0,06%);

  • сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту – 1 (0,06%);

  • культури та культурної спадщини, туризму ‑ 1 (0,06%);

  • діяльності об'єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин – 1 (0,06%)

  • обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносини – 1 (0,06%);

  • фактів корупції – 1 (0,06%)

та інші.

Порівняльний аналіз змісту звернень, що надійшли до Мінекономіки протягом 2009 та 2010 років, свідчить про зменшення кількості звернень громадян, в яких, зокрема, порушувались питання цінової і тарифної політики, контролю цін (зменшилось на 2105 звернень, тобто на 79%); процедури державних закупівель (на 60 звернень, тобто на 70%); власності і банкрутства (на 62 звернень, тобто на 38%).

Порівняно з 2009 роком, зросла кількість звернень щодо регуляторної політики, внутрішньої торгівлі, захисту внутрішнього ринку, прав споживачів (на 52 звернення, тобто на 66%); інвестиційної політики, раціоналізаторських пропозицій (на 15 звернень, тобто на 50%); зовнішньоекономічної політики, ліцензування (на 5 звернень, тобто на 11%).

Протягом зазначеного періоду до Міністерства не надходили звернення з питань співробітництва з СОТ, Європейським Союзом, з країнами СНД, міжнародними фінансовими організаціями.

У 2010 році звернення надійшли з наступних регіонів України:

  • м. Києва – 473 (30,6% від загальної кількості, що надійшли до Мінекономіки у 2010 році);

  • Одеської обл. – 131 (8,48%);

  • Дніпропетровської обл. – 119 (7,7%);

  • Харківської обл. – 88 (5,69%);

  • Донецької обл. – 80 (5,17%);

  • Київської та Львівської обл. – по 55 (по 3,56%);

  • Луганської обл. – 50 (3,23%);

  • Запорізької обл. – 46 (2,98%);

  • Автономної Республіки Крим  – 42 (2,72%);

  • Чернігівської обл. – 39 (2,52 %);

  • Хмельницької обл. – 33 (по 2,13%);

  • Кіровоградської обл. – 31 (2,01%);

  • Полтавської обл. – 30(1,94%);

  • Сумської  обл. – 25 (1,62%);

  • Чернівецької обл. – 24 (1,55%);

  • Вінницької та Черкаської обл. – по 23 (по 1,49%);

  • Рівненської та Херсонської обл. – по 22 (по 1,42%);

  • м. Севастополя – 21 (1,36%).

  • Житомирської та Івано-Франківської обл. – по 20 (по 1,29%);

  • Волинської обл. – 17 (1,1%);

  • Миколаївської та Тернопільської обл. – по 13 (по 0,84%);

  • Закарпатської обл. – 11 (0,71%);

З-за кордону до Мінекономіки у 2009 році надійшло 20 звернень (1,29% від загальної кількості звернень, отриманих Міністерством у 2010 році).

На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” проводиться щоденний моніторинг звернень, які надходять до Міністерства, забезпечено постійний контроль за розглядом звернень громадян та наданням відповідей на них, проводиться аналіз стану розгляду звернень у Міністерстві.

З метою підтримки зворотного зв’язку між державою та громадянами керівництво Міністерства бере участь у регулярних телефонних “гарячих” лініях. Під час цих заходів громадяни мають можливість звернутися з питаннями до перших посадових осіб держави (зокрема, Міністра або його заступників) та оперативно отримати відповідь або роз’яснення щодо шляхів вирішення порушеного питання.

У 2010 році відбулись 3 Урядові прямі телефонні лінії Кабінету Міністрів України, в яких брали участь:

  • перший заступник Міністра економіки України Романюк С.А. (02.02.2010);

  • перший заступник Міністра економіки України Максюта А.А. (21.05.2010 та 05.10.2010).

Міністерством економіки України постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:

  • на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2010 № 924 “Про організацію особистого прийому громадян у Кабінеті Міністрів України” забезпечено проведення особистого прийому громадян Міністром економіки України у приймальні громадян Кабінету Міністрів України. Прийоми проводились 25.01.2010 та 22.03.2010 заступником Міністра економіки України Крючковою І. В., 26.07.2010 Міністром економіки України Цушком В. П., 27.09.2010 та 22.11.2010  заступником Міністра Марухном В.О.

На прийоми за відповідними роз’ясненнями звернулось 60 громадян, прийнято 23 заяви;

  • відповідно до наказу Міністерства економіки України від 04.06.2009 № 545 “Про підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян” забезпечено проведення особистих прийомів громадян заступниками Міністра економіки України у своїх приймальнях згідно з графіком особистого прийому громадян керівництвом Міністерства економіки України;

  • щосереди та щоп’ятниці здійснювався прийом громадян працівниками відділу роботи зі зверненнями громадян департаменту документального забезпечення, взаємодії з органами законодавчої та виконавчої влади і громадськістю у громадській приймальні Міністерства економіки України.

Крім того, на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109:

  • у громадській приймальній Міністерства щосереди з 11.00 по 13.00 за телефоном: 281-95-28 проводилась “гаряча” телефонна лінія. Протягом 2010 року проведено 51 “гарячу” телефонну лінію, на яку звернулось 343 громадянина;

  • щоденно функціонує телефон довіри Міністерства за телефоном відділу: 253-61-36. Протягом 2010 року за телефоном довіри звернулось 278 громадян.

Більшість питань, що надходили на “гарячу” телефонну лінію та телефон довіри від громадян стосувалось процедури проведення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, отримання ліцензій, скасування санкцій, контролю за зовнішньоекономічною діяльністю та відкриття іноземного представництва;

  • на офіційному веб-сайті Міністерства забезпечено роботу Інтернет-ресурсу “Зворотний зв’язок”. До зазначеного Інтернет-ресурсу у 2010 році надійшло та надано відповіді на 403 звернення;

  • щомісяця до 10 числа наступного місяця аналізується стан розгляду звернень громадян та готується аналітична записка керівництву Міністерства про стан роботи зі зверненнями громадян у Міністерстві.

Додаткові матеріали

Підписка на новини

https://freegeoip.net/json