Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Про Міністерство
Реагування на критику на адресу Мінекономрозвитку в газеті Бизнес "Брачные отношения" государства и бизнеса должны быть узаконены" від 15.10.12, №42
16.10.2012 | 17:51 | Прес-служба Мінекономрозвитку.

Законом України "Про державно-приватне партнерство" створено законодавче підґрунтя для співробітництва державного та приватного сектора 

Критичні зауваження видання Бізнес на адресу Уряду та органів виконавчої влади щодо відсутності Закону України про державно-приватне партнерство є необґрунтованими з огляду на наступне.

Законом України "Про державно-приватне партнерство" від 01.07.2010 № 2404 (далі – Закон України) створено законодавче підґрунтя для співробітництва державного та приватного сектора з метою підвищення конкурентоспроможності економіки України та залучення інвестицій.

Зазначеним Законом України визначено організаційно-правові засади, принципи, об'єкти та сфери взаємодії державних партнерів з приватними партнерами.

Крім того, Законом України визначені форми державної підтримки, які можуть надаватися для здійснення державно-приватного партнерства.

Також Законом України з метою стимулювання приватного сектора до співробітництва закріплено гарантії прав приватних партнерів, зокрема:

  • додержання встановлених законодавством України умов для провадження діяльності приватних партнерів, пов’язаної з виконанням договорів, укладених у рамках державно-приватного партнерства;

  • додержання прав і законних інтересів приватних партнерів;

  • право на компенсацію вартості внесених приватним партнером інвестицій (інвестиційну складову);

  • застосування протягом строку дії договору, укладеного в рамках здійснення державно-приватного партнерства, законодавства, чинного на день укладення договору;

  • відшкодування збитків, завданих приватному партнеру у разі прийняття органами державної влади або органами місцевого самоврядування рішень, що порушують права приватних партнерів.

В рамках здійснення державно-приватного партнерства можуть укладатися договори про:

  • концесію;

  • спільну діяльність;

  • про розподіл продукції;

  • інші договори.

Державно-приватне партнерство застосовується з урахуванням особливостей правового режиму щодо окремих об'єктів та окремих видів діяльності, встановлених законом, зокрема: "Про концесії", "Про угоди про розподіл продукції", "Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг", "Про особливості передачі в оренду чи концесію об'єктів централізованого водо-, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності", "Про особливості оренди чи концесії об'єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності" тощо.

Для забезпечення реалізації Законів України в сфері державно-приватного партнерства прийнято низку підзаконних актів.

Таким чином, на сьогодні створено достатнє законодавче підґрунтя для забезпечення ефективного співробітництва державного та приватного секторів.

Також необхідно відмітити, що з метою забезпечення реалізації єдиної політики у сфері державно-приватного партнерства в минулому році Указом Президента визначено спеціально уповноважений орган з питань державно-приватного партнерства – Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.

Повноваження на прийняття рішень про здійснення державно-приватного партнерства покладено на різні органи влади, залежно від форми власності на об’єкти партнерства:

  • щодо об’єктів державної власності рішення приймаються Кабінетом Міністрів України чи уповноваженим ним органом;

  • щодо об’єктів комунальної власності – місцевими радами;

  • щодо об’єктів Автономної Республіки Крим – Радою міністрів Автономної Республіки Крим.

При цьому відповідно до Закону України ініціювати співробітництво може як державний, так і приватний партнер.

Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2