Законом України "Про державно-приватне партнерство" створено законодавче підґрунтя для співробітництва державного та приватного сектора
Критичні зауваження видання Бізнес на адресу Уряду та органів виконавчої влади щодо відсутності Закону України про державно-приватне партнерство є необґрунтованими з огляду на наступне.
Законом України "Про державно-приватне партнерство" від 01.07.2010 № 2404 (далі – Закон України) створено законодавче підґрунтя для співробітництва державного та приватного сектора з метою підвищення конкурентоспроможності економіки України та залучення інвестицій.
Зазначеним Законом України визначено організаційно-правові засади, принципи, об'єкти та сфери взаємодії державних партнерів з приватними партнерами.
Крім того, Законом України визначені форми державної підтримки, які можуть надаватися для здійснення державно-приватного партнерства.
Також Законом України з метою стимулювання приватного сектора до співробітництва закріплено гарантії прав приватних партнерів, зокрема:
додержання встановлених законодавством України умов для провадження діяльності приватних партнерів, пов’язаної з виконанням договорів, укладених у рамках державно-приватного партнерства;
додержання прав і законних інтересів приватних партнерів;
право на компенсацію вартості внесених приватним партнером інвестицій (інвестиційну складову);
застосування протягом строку дії договору, укладеного в рамках здійснення державно-приватного партнерства, законодавства, чинного на день укладення договору;
відшкодування збитків, завданих приватному партнеру у разі прийняття органами державної влади або органами місцевого самоврядування рішень, що порушують права приватних партнерів.
В рамках здійснення державно-приватного партнерства можуть укладатися договори про:
концесію;
спільну діяльність;
про розподіл продукції;
інші договори.
Державно-приватне партнерство застосовується з урахуванням особливостей правового режиму щодо окремих об'єктів та окремих видів діяльності, встановлених законом, зокрема: "Про концесії", "Про угоди про розподіл продукції", "Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг", "Про особливості передачі в оренду чи концесію об'єктів централізованого водо-, теплопостачання і водовідведення, що перебувають у комунальній власності", "Про особливості оренди чи концесії об'єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності" тощо.
Для забезпечення реалізації Законів України в сфері державно-приватного партнерства прийнято низку підзаконних актів.
Таким чином, на сьогодні створено достатнє законодавче підґрунтя для забезпечення ефективного співробітництва державного та приватного секторів.
Також необхідно відмітити, що з метою забезпечення реалізації єдиної політики у сфері державно-приватного партнерства в минулому році Указом Президента визначено спеціально уповноважений орган з питань державно-приватного партнерства – Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.
Повноваження на прийняття рішень про здійснення державно-приватного партнерства покладено на різні органи влади, залежно від форми власності на об’єкти партнерства:
щодо об’єктів державної власності рішення приймаються Кабінетом Міністрів України чи уповноваженим ним органом;
щодо об’єктів комунальної власності – місцевими радами;
щодо об’єктів Автономної Республіки Крим – Радою міністрів Автономної Республіки Крим.
При цьому відповідно до Закону України ініціювати співробітництво може як державний, так і приватний партнер.
Інформаційні ресурси
Повідом про корупцію |
Розрахунок середньоринкової вартості автомобілів |
Бази даних у сфері технічного регулювання; |
Єдиний державний портал адміністратівніх послуг |
Державні закупівлі |
Міністерство економіки України |
01008, Україна, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2 |