Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Питома вага державного сектору в економіці
- Об'єкти державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проектами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проектів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проектів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проектів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проектів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проекти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Регулювання товарного біржового ринку
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз'яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Огляд торговельної політики Сполучених Штатів Америки
21.12.2018 | 14:43 | Департамент доступу до ринків та взаємодії з СОТЧотирнадцятий Огляд торговельної політики Сполучених Штатів Америки було проведено 17 та 19 грудня 2018 року під час засідання Органу СОТ з огляду торговельної політики у м. Женева (Швейцарська Конфедерація).
Цей захід став черговою нагодою для членів СОТ, щоб дізнатися більше про останні зміни і тенденції розвитку економічної, торговельної та інвестиційної політики найбільшого трейдера у світі та одного з найвпливовіших членів СОТ.
Обговорювалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом США та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/382 і WT/TPR/S/382), а також запитання, які становили торговельний інтерес для інших членів СОТ, та відповіді на них від США.
В обговоренні взяли участь представники 66 делегацій, які були поінформовані про основні економічні досягнення США. Так, економіка США дев’ятий рік поспіль демонструє тенденцію сталого зростання із середньорічним темпом росту ВВП на рівні 2,2 відсотка, найнижчим рівнем безробіття за останні 50 років, високим рівнем довіри з боку бізнесу та споживачів. На сьогодні США залишається чистим експортером послуг і провідним експортером товарів та послуг, що містять об’єкти прав інтелектуальної власності, а також лідером як за джерелом походження, так і за обсягами залучення прямих іноземних інвестицій.
Учасники засідання відзначали, що торговельний та інвестиційнй режими США в цілому залишаються відкритими та лібералізованими. Майже всі тарифи США є зв’язаними за виключенням двох тарифних ліній. Діюча проста ставка тарифу в середньому становить 4,8% (3,5% під час попереднього огляду у 2016 році). З урахуванням торговельних преференцій майже 70% всього імпорту здійснюється без сплати мита.
Високо оцінювалася діяльність США у напрямі спрощення процедур торгівлі, у тому числі завершення впровадження системи єдиного вікна та надання підтримки іншим членам СОТ в імплементації положень Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі.
Деякі члени СОТ зазначали про важливість відновлення торговельних преференцій в рамках дії режиму Генералізованої системи преференцій та Закону США про зростання та можливості для країн Африки.
У деяких виступах висловлювалася занепокоєність щодо збільшення випадків застосування США антидемпінгових та компенсаційних заходів торговельного захисту, їх тривалості та методології проведення розслідувань. Зазначалося, що у період між оглядами США було застосовано відповідні заходи з метою захисту американських виробників сонячних батарей та пральних машин, а також введено додаткові імпортні мита на сталь і алюміній згідно з положеннями розділу 232 Закону США “Про розширення торгівлі” від 1962 року, які стосуються національної безпеки. Крім того, США також було вжито відповідні заходи за результатами розслідувань відповідно до статті 301 Закону США “Про торгівлю” від 1974 року.
Крім того, члени СОТ порушували питання щодо:
- запровадження нових вимог законодавства США про державні закупівлі та відповідних положень щодо наявності місцевої складової (“Buy American” provisions);
- недостатнього використання міжнародних стандартів, що може створювати необгрунтовані торговельні бар’єри;
- рівня захисту географічних зазначень;
- необхідності реформування застарілого законодавства про морські та каботажні перевезення;
- впливу запровадження нових правил походження в автомобільному секторі в результаті перегляду регіональних торговельних угод на інші заінтересовані сторони.
Відзначаючи прагнення США реформувати глобальні правила торгівлі сільськогосподарською продукцією, деякі члени СОТ повторювали свої раніше висловлені занепокоєння щодо деяких аспектів аграрної політики США, зокрема стосовно обмеженого доступу до ринку цукру, молочної продукції та бавовни, високих ставок тарифів, а також програм державної підтримки, що викривлюють торгівлю. Так, багато запитань стосувалися запровадження пакету підтримки сільськогосподарських виробників, які постраждали від погіршення ринкової кон’юнктури та введення захисних мит, в обсязі 12 млрд. доларів.
Що стосується сфери послуг, то було відмічено, що економіка США є відкритою для іноземних постачальників послуг за деякими винятками, а процес регулювання - прозорим, доступним і відкритим для громадськості.
Під час засідання підкреслювалася важлива роль США як одного із засновників міжнародної торговельної системи, яка грунтується на правилах, що, в свою чергу, забезпечувало економічне зростання та розвиток як всередині країни, так і за кордоном протягом десятиліть. Водночас, було зазначено про зміну спрямованості торговельної політики США у період між оглядами, з новим акцентом на гарантування національної безпеки для забезпечення вільних, справедливих та взаємовигідних торговельних відносин. Зокрема, під час засідання постійно наголошувалося на 5 основних напрямах поточної торговельної політики США: формування торговельної політики, що підтримує політику національної безпеки; створення ще більш потужної економіки; проведення переговорів для укладання більш вигідних торговельних угод; посилений контроль за дотриманням вимог законодавства про торгівлю та захистом прав за укладеними торговельними угодами; реформування багатосторонньої торговельної системи.
У виступах багатьох членів СОТ висловлювалася готовність до обговорення конструктивних пропозицій США стосовно удосконалення багатосторонньої торговельної системи. Зазначалося про виклики, які постають перед СОТ, і можливі шляхи їх подолання, включаючи заходи, спрямовані на удосконалення функцій забезпечення прозорості торговельного режиму та нотифікаційного процесу, посилення дотримання вимог угод СОТ, а також вирішення проблемної ситуації щодо механізму врегулювання торговельних суперечок.
Зазначаючи про стан поточного переговорного процесу у СОТ, високо оцінювалася активна діяльність США у забезпеченні реалізації ініціатив щодо внутрішнього регулювання в сфері послуг, обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства, електронної комерції тощо.
На думку учасників засідання, хоча короткострокові прогнози розвитку економіки США залишаються позитивними, зростаючий державний борг, підвищення процентних ставок і посилення торговельної напруги можуть погіршити таку ситуацію. Саме в цьому контексті подальша прихильність та підтримка передбачуваної багатосторонньої торговельної системи, яка ґрунтується на правилах, має велике значення не лише для торговельних партнерів США, а і для подальшого довгострокового економічного благополуччя саме цієї країни.
Надання понад 1700 завчасно наданих письмових запитань членами СОТ, а також численні виступи під час засідання підтвердили важливу роль США у СОТ.
Мінекономрозвитку разом із зацікавленими центральними органами виконавчої влади також було підготовлено письмові запитання до США і від української сторони, які були окреслені у виступі представника України під час першого дня засідання.
Довідково: питання стосувалися інвестиційного режиму; впливу на торгівлю заходів, що застосовуються США в рамках забезпечення національної безпеки; програм уповноважених економічних операторів; обмежувальних заходів щодо імпорту сталі та алюмінію, запроваджених за результатами розслідувань відповідно до розділу 232 Закону США “Про розширення торгівлі”; програм сприяння експорту сільськогосподарської продукції та державної підтримки; фінансових послуг; електронної комерції; субсидій у сфері рибного господарства; інших напрямів діяльності СОТ.
Під час другого дня засідання Глава делегації США, Постійний представник США при СОТ Д. Шіа у своєму виступі підсумував відповіді на основні запитання членів СОТ і повідомив про підготовку додаткових коментарів щодо програми “Купуй амеріканське”, заходів з обмеження імпорту виробів зі сталі та алюмінію, законодавчих актів щодо сприяння зайнятості та виробничих програм, підтримки фермерів тощо. Було окремо відзначено відкритість економіки США для здійснення торгівлі на справедливих умовах та висловлено вдячність членам СОТ, які у своїх виступах згадували “про позитивний вплив системи генералізованих преференцій США”, а також надію на досягнення спільної позиції стосовно принципових напрямів реформування СОТ в рамках проведення консультацій між США та іншими членами цієї організації найближчим часом.